خبرهای داغ:
دبیر اجرایی دوسالانه عکس حوزه:

بیش از 2400 عکس در دوسالانه عکس حوزه داوری شد

دبیر اجرایی دوسالانه عکس حوزه(اشراق) گفت: 2400 قطعه عکس از 83 هنرمند خانم و 260 هنرمند آقا مورد بررسی هیأت داوری دوسالانه عکس حوزه قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۲۵۷۹۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
دبیر اجرایی دوسالانه عکس حوزه:
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابراهیم سلیمانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوسالانه عکس حوزه(اشراق) که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به این رویداد فرهنگی اظهار کرد: از عکاسان و هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کردند، تشکر می‌کنم، همچنین بسیاری از مدیران استان قم و هنرمندان برجسته در مراسم اختتامیه دوسالانه شرکت کردند که این مسأله قابل تقدیر است.

دبیر اجرایی دوسالانه عکس حوزه(اشراق) ادامه داد: چهارمین دوره این دوسالانه نسبت به دوره‌های قبلی رشد خوبی داشته است. در این دوره بیش از 400 نفر از استان‌های مختلف کشور شرکت کردند که در میان آنها حدود 60 نفر از طلاب حوزه علمیه بودند. آثار رسیده به دو سالانه در دو بخش ویژه طلاب دینی و آزاد مورد داوری قرار گرفتند.

وی افزود: عکاسی یکی از راه‌های جاودانه کردن و جان بخشیدن به لحظات زندگی است. حیات عالمانه روحانیون سرشار از لحظات درخشانی است که باید این لحظات را در قاب تصویر نشاند و آنها را در تاریخ ثبت کرد. شکار لحظه‌های ناب زندگی روحانیون رسالت دوسالانه عکس حوزه(اشراق) است.

سلیمانی با اشاره به دوسالانه عکس حوزه گفت: این دوسالانه سعی کرده تا نظر جامعه هنری را به تولید عکس در خصوص روحانیون و حوزه‌های علمیه جلب کند، از سوی دیگر هم تلاش کرده تا تجربه‌های هنری روحانیون در حوزه عکاسی را هم تقویت کند.

دبیر اجرایی دوسالانه عکس حوزه(اشراق) ادامه داد: این دو سالانه نخستین و تنها رویداد فرهنگی در عرصه عکاسی از روحانیون و حوزه‌های علمیه است. دوسالانه عکس حوزه(اشراق) مجالی برای گفت‌و‌گو در زمینه زندگی طلاب علوم دینی است و این دو سالانه مفتخر است که دوره چهارم آن همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) برگزار شد.

وی افزود: در دوره چهارم دوسالانه عکس حوزه(اشراق) دو استاد برجسته عکاسی یعنی آقایان حسن قائدی و امیر علی جوادیان که یکی از آنها از چهره‌های بین المللی عکس است، حضور پیدا کرد. آنها پیش از برگزاری دوسالانه، در نگارستان اشراق نمایشگاه داشتند و نشست صمیمانه‌ای برگزار کردند و آثار خودشان را در جمع آثار دوسالانه عکس حوزه قرار دادند.

سلیمانی با اشاره به نمایشگاه دوسالانه عکس حوزه اظهار کرد: 183 قطعه اثر در قالب تک عکس و مجموعه عکس از 80 هنرمند به نمایشگاه راه یافت. در این رقابت 131 قطعه عکس از 60 هنرمند شرکت کننده در بخش اصلی و 52 قطعه عکس از 20 هنرمند در بخش ویژه برای نمایشگاه انتخاب شدند.

دبیر اجرایی دوسالانه عکس حوزه(اشراق) ادامه داد: در مجموع 2 هزار و 449 قطعه عکس از 83 هنرمند خانم و 260 هنرمند آقا مورد بررسی هیأت داوری دوسالانه عکس حوزه قرار گرفت. تصاویر نمایشگاه این دوسالانه از 16 تا 31 مردادماه سال 1395  در نگارستان اشراق شهر قم به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: فراخوان دوسالانه عکس حوزه در فروردین ماه سال 95 منتشر شد که 429 هنرمند عکاس از سراسر ایران آثار خود را ارسال کردند که از این جمع، 343 نفر آثارشان مطابق با مقررات دو سالانه عکس حوزه بود و به مرحله ارزیابی و داوری رسید. در بخش آزاد 283 هنرمند از جمله 73 خانم و در بخش ویژه عکاسان طلبه هم 60 هنرمند طلبه از جمله 10 خانم شرکت کردند.

سلیمانی تصریح کرد: مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به رسالت خاص خویش برای ثبت و ارائه تاریخ مصور روحانیت متعهد، هر دو سال یک بار، دو سالانه عکس حوزه را با مشارکت هنرمندان ایران اسلامی برگزار می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار