خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

نبود پیوست فرهنگی در اقتصاد مقاومتی سبب عدم تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر پنج سال از زمان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سپری شده اما پیوست فرهنگی ندارد و این موضوع سبب عملی نشدن اقتصاد مقاومتی در جامعه شده است.
کد خبر: ۸۷۲۵۷۸۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جلیل وحیدی در مراسم تجلیل از خبرنگاران آذربایجان غربی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن این روز، اظهار داشت: حرفه خبرنگاری دارای تلخ‌ها و شیرینی‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان شغل مقدس و شریف یاد کرد.

وی ادامه داد: خبرنگاران همواره مورد تهمت‌ها و بی‌مهری‌های برخی از مسؤولان و عموم مردم قرار می‌گیرند ولی با شهامت سبب ایفای نقش اساسی در جامعه می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی وقایع جامعه را امروز در مسئله افشای حقوق‌های نجومی در کشور قابل تقدیر است، خبرنگاران با شفافیت آشکارا کسانی که بیت‌المال ملت ایران را چپاول می‌کردند رسوا کردند.

این مسؤول افزود: ایثارگری برخی از خبرنگاران در عرصه‌های مختلف کشور خصوصا شهید صارمی ضربه مهلکی را به کشور وارد کرد و سبب آشکار شدن چهره دشمن شد.

وحیدی با بیان اینکه حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی از مهم‌ترین وظایف و رسالت سپاه پاسداران است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در عرصه‌های مختلف خصوصا شبکه‌های اجتماعی با اظهار یاس و ناامیدی از وضعیت کشور سعی دارند مردم را نسبت به انقلاب ناامید کنند.

وی بر ضرورت روی کار آمدن خبرنگاران در خصوص خنثی کردن توطئه دشمنان در خصوص جلوگیری از ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم تاکید کرد و افزود: مشکلات به وجود آمده نباید بر روحیه انقلابی بودن مردم تاثیر بگذارد و عدم تاثیرپذیری این مهم باید توسط خبرنگاران صورت پذیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: وحدت آفرینی یکی دیگر از مسائل مهم جامعه است که بر عهده خبرنگاران است لذا از خبرنگاران خواستاریم در خصوص افزایش ایجاد وحدت و همدلی در استان تلاش کنند.

این مسؤول از فعالیت 27 شبکه ماهواره در رابطه ایجاد اختلاف مابین اهل تسنن و تشیع خبر داد و تصریح کرد: خبرنگاران استان باید با ترویج ایجاد اتحاد مابین مسلمانان تلاش کنند تا موجب ایجاد یاس در دشمنان شود.

وحیدی افزود: مطالبه‌گری در خصوص احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یکی دیگر از مسائل مهم جامعه است که نیاز است خبرنگاران در این خصوص نیز وارد عمل شوند زیرا که در حال حاضر جامعه ما در این رابطه با مشکلاتی مواجه هستند که نیازمند اقدامات فرهنگی از طریق رسانه‌ها را می‌طلبد.

وی بر تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت‌افزایی و همچنین در رابطه مقابله با فتنه اشاره کرد و گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر روی این موضوعات تاکید داشتند نشان‌دهنده این است که مقام معظم رهبری واژه مهم بصیرت را به خوبی درک کرده و لزوم بصیرت داشتن مردم و مسؤولان را می‌دانند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خویش به مسئله اهمیت جهاد کبیر تاکید فرمودند و خاطرنشان کردند که جهاد کبیر به معنای عدم دنباله‌روی از دشمن است لذا لازم است اصحاب رسانه به تبعیت از منویات رهبری آگاه‌بخشی لازم را در خصوص بصیرت و جهاد کبیر را برای مردم تبیین کنند.

این مسؤول از اینکه مبادی فرهنگی در خصوص اقتصاد مقاومتی پس از پنج سال اجرایی نشده است انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر پنج سال از زمان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سپری شده اما پیوست فرهنگی ندارد و این سبب عملی نشدن تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وحیدی گفت: اگر ما قصد داریم استفاده از کالای ایرانی را در جامعه ترویج داده و از اسراف و همچنین اشراف‌گرایی جلوگیری نیازمند اقدامات فرهنگی هستیم اما متاسفانه شاهد عدم اجرایی شدن اقدامات فرهنگی در رابطه با اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی ادامه داد: مسؤولان باید آگاه باشند اگر قصد دارند فرهنگ قناعت و جلوگیری از مصرف‌گرایی را در جامعه اجرا کنیم نیازمند پیوست فرهنگی هستیم که این موضوع تاکنون عملی نشده است و به عنوان هشداری برای مسؤولان محسوب می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: مقام معظم رهبری تحقق اقتصاد مقاومتی را بارها به مسؤولان گوشزد کردند ولی ما شاهد هستیم که تاکنون اقدام جدی در خصوص تحقق این اقتصاد در کشور صورت نگرفته شده است.

این مسؤول بر ضرورت پاسخگو شدن مسؤولان ذی‌ربط در خصوص اجرا شدن اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: از مردم و اصحاب رسانه درخواست می‌شود که مطالبات رهبر انقلاب اسلامی خصوصا اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را از مسؤولان بخواهند.

امنیت کشور بسته به محور مقاومت است

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حفاظت و حمایت از محور مقاومت کشور تاکید کرد و گفت: باید آگاه باشیم که امنیت کشور بسته به محور مقاومت است.

وی ادامه داد: بر تمام مسؤولان و مردم واجب است که از محور مقاومت حفاظت و حمایت کنند زیرا که عدم حمایت از حوزه مقاومت موجب ایجاد ناامنی در کشور شده و سبب دچار شدن به حال و روز کشوری همچون سوریه می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر شاهد بهترین و قابل‌ قبول‌ترین امنیت لازم در آذربایجان غربی هستیم و خبرنگاران در ایجاد امنیت نقش اساسی دارند.

این مسؤول به آغاز اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی استان‌های شمال غرب کشور‌ خبر داد و تصریح کرد: آذربایجان غربی از 10 مردادماه به تبع چهار استان دیگر پذیرای 30 هزار نفر زائر از استان‌های دیگر بوده است.

وحیدی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال 200 هزار نفر زائر از 20 استان در راهیان نور به مناطق عملیاتی استان حضور یابند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار