مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

جلوگیری از دخل و تصرف زمین های ملی با ایجاد کمربند حفاظتی در مناطق بحرانی

کمربند حفاظتی باید در مناطق بحرانی و حساس به منظور جلوگیری از دخل و تصرف زمین های ملی ایجاد شود.
کد خبر: ۸۷۲۵۷۷۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه شورای هماهنگی مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: توانمندی سازی عرصه نشینان در مناطق روستایی باید منجر به ایجاد شغل شود تا از دخل و تصرف در اراضی ملی جلوگیری شود.

نورالله کوچ پیده افزود: توانمند سازی جوامع روستایی باید با کمک و همکاری صندوق خرد اعتباری و تعاونی ها روستایی انجام شود.

وی یادآورشد: برای بانوان عرصه نشین، اشتغالزایی دارای درآمد به دنبال داشته باشد و در این خصوص نیز صنایع دستی و بازار فروش برای این قشر دایر شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: توانمندسازی جوامع محلی باید با همکاری دستگاه های دیگر انجام تا فروشگاه هایی نیز برای فروش محصولات تولیدی این جوامع تعبیه شود.

کوچ پیده به ایجاد کمربند حفاظتی اشاره کرد و ادامه داد: این کمربند باید در مناطق بحرانی و حساس به منظور جلوگیری از دخل و تصرف زمین های ملی ایجاد شود.

وی ادامه داد: باید ظرفیت های گردشگری و کاربری در منابع ملی تعریف شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از آغاز ارائه خدمات ، این سازمان به صورت الکترونیکی خبرداد و گفت: هم اکنون تمدید پروانه چرای دام های دامداران در استان های اردبیل و فارس به صورت آزمایشی انجام می شود.

کوچ پیده ادامه داد: صدور پروانه چرا، پروسه قدیمی خود را طی می کند و برنامه ای برای صدور الکترونیکی آن وجود ندارد.

وی افزود: پنج استان دیگر نیز به استان هایی که خدمات الکترونیکی ارائه می دهند اضافه خواهد شد.

مدیرکل دفتر فتاوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: باید 23 خدمت در این سازمان به صورت الکترونیکی باشد که به مرور زمان و ارائه خدمت با این روش فراهم خواهد شد.

کوچ پیده اظهارکرد: ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به منظور تحقق اهداف دولت الکترونیک انجام می شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در ادامه این نشست افزود: مدیریت جامع یکی از موضوع های اصلی در دنیا به شمار می رود و از سال های قبل نیز در سطح کشور مطرح شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار