مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) سپاه زنجان:
با جاهلان نباید خود را درگیر كنیم بلكه باید نوع و روش برخورد خود را تغییر دهیم و به وسیله اخلاق نیكو جاهل را عاقل كنیم.
کد خبر: ۸۷۲۵۷۶۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بین کارکنان در حسینیه حضرت ولیعصر(عج) گفت: هیچكس خارج از چارچوب قانون حق عفو، كاهش و شدت مجازات را ندارد و باید عدالت كامل اجرا شود.

حجت الاسلام نجفی افزود: مورد عفو و گذشت باید در جایی باشد كه مربوط به مسائل شخصی است، اما در جایی كه روابط، قانون و آیین نامه هست حق چنین كاری را نداریم.

وی با اشاره به توصیه ائمه اطهار (ع) در برخورد با دشمن خاطرنشان كرد: پیامبر اكرم (ص) فرمودند ما با دشمنان خدا دشمن هستیم و هیچ دوستی با آنها نداریم و حضرت علی (ع) هم اجراكننده این فرمان پیامبر اكرم (ص) بودند اما تلاش زیادی كردند كه خلیفه سوم كشته نشود.

حجت الاسلام نجفی در ادامه تصریح كرد: مردم را به امر به معروف (امور شناخته شده و تاییدی) و نهی از منكر (امور ناشناخته و غیرتاییدی) دعوت كنید و كمال امر به معروف و نهی از منكر در سه ویژگی نیك بودن آمر به معروف، امر كردن با روش نیكو و امر و نهی كردن صحیح بوده است و انتخاب روش درست در اجرای این مهم در تاثیرگذاری آن نقشی كلیدی و مهم دارد.

وی تاكید كرد: با جاهلان نباید خود را درگیر كنیم بلكه باید نوع و روش برخورد خود را تغییر دهیم و به وسیله اخلاق نیكو جاهل را عاقل كنیم و اگر بدرفتاری و خشونت داشت با نرمی و مهربانی پاسخ دهیم و با تزریق انرژی مثبت، برخورد ناپسندش شكننده شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ با اشاره به لزوم همدلی گفت: مقام معظم رهبری در این باره تذكرات و توصیه های لازم را بیان فرمودند و وظیفه ما عمیق كردن دایره اختلافات و نابود كردن رقیب نیست بلكه باید با روش های اصلاحی مسیر حركتی نادرست را تغییر دهیم.

وی تاكید كرد: اسلام سلطه را نمی پذیرد و به شدت آن را نفی می كند اما روش برخورد با سلطه متفاوت است و طبق نظر اسلام با دشمن خارجی باید محكم برخورد شود و حضرت علی (ع) فرمودند همان سنگی كه دشمن به سوی شما پرتاب كرده را به سویش پرتاب كنید تا خودش عین بدی را ببیند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ36 انصارالمهدی(عج) سپاه زنجان بیان كرد: نحوه برخورد با دشمن داخلی همانند خارجی نیست و راه آن مذاكره روش های اطلاعاتی و ... بوده است و باید همواره با نیكی و محبت، زشتی و پلیدی های جامعه را دفع كنیم.

ارسال نظرات