مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور:
916 هزار خانوار در سطح کشور بهره بردار مرتع هستند که این تعداد باید سالانه اقدام به تمدید پروانه چرای دام های خود کنند.
کد خبر: ۸۷۲۵۷۵۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 916 هزار خانوار در سطح کشور بهره بردار مرتع هستند که این تعداد باید سالانه اقدام به تمدید پروانه چرای دام های خود کنند.

نورالله کوچ پیده افزود: برای نخستین بار تمدید پروانه چرای دام در سطح کشور به شکل الکترونیکی انجام می شود و مراجعه حضوری دامداران به اداره های منابع طبیعی برای تمدید این پروانه حذف شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر صدور پروانه چرا برای دام های دامداران از طریق الکترونیکی در دستور کار نیست و مراحل صدور این پروانه به شیوه سابق اجرا می شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: تمدید پروانه از طریق خدمات الکترونیکی انجام می شود چرا که این روش موجب کاهش هزینه های رفت و آمد، سوانح ناشی از ایاب و ذهاب دامداران و جلوگیری از ازدحام بهره برداران در منابع طبیعی استان ها خواهد شد.

کوچ پیده ادامه داد: تمدید الکترونیکی پروانه چرای بهره برداران از مراتع به شکل آزمایشی در استان های اردبیل و فارس انجام می شود و پنج استان دیگر به این استان ها اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا پایان شهریور امسال، این خدمت الکترنیکی به همه دامداران و بهره برداران از مراتع در استان های کشور قابل ارائه می شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان 24 خدمت به جامعه ارائه می دهد که برخی از خدمات از جمله ایجاد، توسعه و حفاظت از جنگل، حکمرانی بوده و جزء وظایف دولت به شمار می رود.

کوچ پیده یادآورشد: مدیریت پروانه چرای مراتع، صدور پروانه حمل و مجوز صادرات گیاهان دارویی و چوب در حوزه اقتصادی توسط مردم انجام می شود و در این بخش مراجعه های زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه با اطلاع رسانی باید ضریب فرهنگ منابع طبیعی ارتقا داده شود، افزود: گروه های متعددی از جمله سازمان های مردم نهاد و گروه های مجازی در این خصوص فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: پاسخ به استعلام ها از جمله دیگر اقدامات الکترونیکی است که در این سازمان به مردم ارائه می شود و صدور مجوزهای بهره بردای از معادن، تخصیص زمین بهره بردای از محصولات فرعی جنگل ها و مراتع که بیشترین حجم کاری را به خود اختصاص می دهند به شکل الکترونیکی انجام می شود.

کوچ پیده، به مدیریت سبز در سازمان جنگل های کشور اشاره کرد و افزود: با راه اندازی و فعالیت ارتباط الکترونیکی در این مجموعه مکاتبه از طریق کاغذ حذف و با مکاتبه الکترونیکی اهداف مورد نظر محقق شده است.

وی یادآورشد: گستردگی عرصه ها در منابع طبیعی وسیع بوده و 136 میلیون هکتار حوزه عملیات کاری در سطح کشور است که این مقدار 84 درصد از خاک کشور را شامل می شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در برخی از مناطق نتوانستیم زیر ساخت های اولیه و پوشش رادیویی را ایجاد کنیم و هم اکنون سرمایه گذاری در این مسیر در دست انجام است.

کوچ پیده ادامه داد: در عرصه منابع طبیعی به طور ناگهانی با برخی از چالش ها از جمله آتش سوزی، تخریب و تصرف اراضی مواجه می شویم که پیشگیری از این چالش ها مستلزم رونق اقتصادی است تا نیاز مردم به عرصه های منابع طبیعی کاهش یابد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که نیاز معیشتی عرصه نشینان از طریق منابع طبیعی تامین شود، مدیریت در این حوزه مشکل و بخش صنعت، خدمات و کشاورزی باید نیاز را تامین کنند تا وابستگی به منابع کاهش یابد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطر نشان ساخت: مخاطبان عرصه ها روستاییان و عشایر هستند که دسترسی آنان به امکانات کم است و به لحاظ سواد و اطلاعات نیز در سطح پایینی قرار دارند که این مسائل معضلی برای رسیدن به الکترونیکی کردن برنامه های خدماتی است.

ارسال نظرات