خبرهای داغ:
کارگاه آموزشی مادرانه به همت حوزه 13 مطهره خواهران و واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام این شهر با موضوع نقش زن در خانواده به مناسبت آغاز دهه کرامت در سالن اجتماعات دانشگاه شیخ بهایی بهارستان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شاکریان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۵۷۱۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج حجت الاسلام و المسلمین شاکریان ریئس مرکز مشاوره دو به دو در جمع حاضرین در جلسه گفت خانواده کلمه طیبه است . کلمه طیبه هم خاصیتش این است که وقتی یک جایی به وجود آمد مرتب از خود برکت و نیکی می ترواد و به پیرامون خود ش نفوذ می دهد.

ریئس مرکز مشاوره دو به دو با اشاره به اینکه خانواده ی سالم ؛شرط لازم پیش رفت جامعه است گفت: جامعه ی اسلامی بدون بهره مندی کشور از خانواده ی سالم سرزنده و با نشاط اصلا امکان پذیر نیست.خانواده اساس تربیت هاست و محیط امن برای تربیت و کمال بشر است و ازدواج در حقیقت دروازه ورود به تشکیل خانواده است و تشکیل خانواده اساس همه تربیت های اجتماعی و انسانی است.

وی اظهار کرد : زن حافظ خانواده است یعنی سرپا نگه داشتن زندگی و حفظ کانون گرم خانواده با اوست.در اسلام خانواده و نقش زن به عنوان مدیریت خانه زیاد اشاره شده است و این بیانگر اهمیت این مهم است.زنان از هر سطحی از علم و سواد و معلومات و تحقیق و معنویت هم باشند باید بدانند مهم ترین و اصلی ترین نقش برایشان که می توانند در جامعه ایفای نقش کنند نقش همسری و مادری است و این دو نقش از همه ی کارهای دیگر او مهم تر است.طبق گفته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) :به طوری که بقا و رشد و بالندگی انسان ها به این موضوع وابسته است ؛حفظ سلامت روحی جامعه به این موضوع وابسته است؛آرامش در برابر ناملایمات و بی قراری ها و تلاطم های زندگی به این موضوع وابسته است.

حجت الاسلام و المسلمین شاکریان به نقش بی بدیل مادر در توجه به عواطف فرزندان و تربیت و فرهنگ اسلامی و انتقال دهنده آن در سراسر زندگی اشاره نمود و گفت: مادر می تواند فرزندان را به بهترین وجه تربیت کند . تربیت فرزند به وسیله مادر مثل تربیت در کلاس درس نیست ،با رفتار است،با گفتار است ،با نوازش و عاطفه است ،با زندگی کردن است . مادران با زندگی کردن فرزند تربیت می کنند. هرچه زن صالح تر ،عاقل تر،هوشمند ترباشد این تربیت بهتر خواهد شد. بنابراین زن رکن اساسی و عنصر اصلی خانواده است و اسلام برای نقش زن در داخل خانواده اهمیت فراوانی قائل است . زیرا با پایبندی زن به خانواده و تربیت فرزندان در آغوش پر مهر مادر ، نسل ها در آن جامعه بالنده خواهد شد.

وی اذعان کرد: خانواده شرط تربیت کامل و سالم و عامل سلامت روحی و رشد فکری افراد جامعه است .اگر خانواده ای در جامعه نباشد همه تربیت های بشری و همه نیاز های روحی انسان ناکام خواهد ماند ،چون طبیعت و ساخت انسانی اینگونه است که جز در آغوش پدر و مادر تربیت سالم و کامل و بی عیب پیدا نخواهد شد.

گفتنی است در این برنامه دو تن از خادمین حرم حضرت معصومه (س) نیز حضور داشتند و با مداحی و مولودی خوانی و چرخاندن پرچم گنبد مطهر حضرت معصومه(س) در جمع مدعوین شور و حال معنوی خاصی را ایجاد نمودند . و مداح هال بیت شهر بهارستان جناب آقای خنفری با مولودی خوانی جمع حاضر را به فیض اکمل رساندن .

 

ارسال نظرات