به همت سازمان بسیج رسانه استان البرز

نشست صمیمی امام جمعه کرج و خبرنگاران البرزی برگزار شد

به همت سازمان بسیج رسانه استان البرز و در دهه کرامت نشست صمیمی خبرنگاران البرزی با آیت الله حسینی همدانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۵۶۹۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ نشست صمیمی خبرنگاران و نماینده ولی فقیه استان البرز امروز 21 مرداد، به همت بسیج رسانه در دفتر آیت الله حسینی همدانی برگزار شد.
 
نشست صمیمی امام جمعه کرج و خبرنگاران البرزی برگزار شد 
 
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز با تبریک ایام مبارک دهه کرامت که مزین به نام حضرت فاطمع معصومه (س) و برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا(ع) است گفت: سالروز شهادت شهید صارمی و شخصیتی که تا آخرین لحظه حیات خود وظیفه محوله را به خوبی انجام داد و آخرین پیام را رساند و بعد به شهادت رسید، یاد او و همه خبرنگاران این عرصه را گرامی میداریم .

وی با اشاره به وجود خبرنگاری، خبرسازی و خبرسانی از بدو خلقت افزود: حضرت آدم اولین خبرنگاری بودند که توسط خداوند مامور به خبر رسانی به همه عالم هستی شدند.

امام جمعه کرج بیان داشت: با توجه به اینکه در عصر فناوری اطلاعات، و انفجار اطلاعات هستیم و در هر لحظه و دقیقه خبری انتشار پیدا میکند، در این دوران نقش خبرنگار به عنوان شخصیتی که وظیفه اطلاع رسانی دارد حساس و کلیدی است، چون با وجود فضای مجازی اطلاعات و اخبار که به سرعت نقل و انتقال دارد نقش خبرنگاران کم رنگ نشده است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار در عرصه خبر مهم تر از خود خبر است افزود:  چون اوست که به خبر جهت می دهد، و کسب اطلاعات از اشخاص توسط خبرنگار انجام می شود، و مردم به دنبال رسانه و خبرنگارانی هستند که خبر را درست انتقال می دهد و در این امر امانت داری می کنند.

 آیت الله حسینی همدانی با اشاره به آیه  6سوره حجرات اظهار داشت: در این آیه بیان شده است که اگر فاسقی خبری اورد بررسی کن چون ممکن است به واسطه این خبر کذب قوم و افراد زیادی گرفتار شوند و زمانی که صبح شود و همه چیز اشکار گردد و همه از کاری که کرده اید پشیمان می شوید.
 
وی با اشاره به پیام های آیه  6 سوره حجرات افزود: مومن باید اهل تحقیق بوده و سطحی نگر نباشد، افشای فتنه، فتنه گران و رسوا کردن آنها هیچ مانعی ندارد، وافراد فاسق در مسیر ترویج دروغ در جامعه هستند که باید آنها را افشا کنید، هرگز تحقیق و تفحص و بررسی را در امر خبر نباید به تاخیر انداخت واگر بر اساس خبر و گزارشی که آن را بررسی نکرده اید عمل کنید، عده ای در جامعه به خاطر آن گرفتار میشوند و اقدام عجولانه و بدون تحقیق باعث ندامت و پشیمانی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در خصوص ویژگی خبرگزاری های فاسق بیان داشت : این افراد به دنبال ایجاد فتنه در جامعه هستند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق که اگر خبری را قبل از معاینه صحت و سقم آن اقدام کنید جاهل هستید گفت: خبرنگاران چشم و گوش مردم و مشاور مسئولین هستند، و سعی میکنند با تشخیص حقیقت اخبار آن را اطلاع رسانی کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به سخنان اخیر رهبری در خصوص فرد انقلابی، بعضی از شاخصه های خبرنگاری را بیان کرد و گفت: خبرنگار انقلابی وابسته به هیج دسته و گروه سیاسی نیست و آزاد است، البته هیچ چیزی آزادی مطلق در آن نیست و قائده هایی دارد اما خبرنگار انقلابی نسبت به منافع ملی، اسیب های اجتماعی، مسائل دین و عقاید جامعه بی تفاوت نیست، بلکه شجاع و پاک دست است، و خبرنگار یا رسانه خبری نباید در وادی زر و زور و تزویر وارد شود .

آیت الله حسینی همدانی بیان داشت: خبرنگار تلاش میکند کشف حق کند و نباید تنها به درون توجه داشته باشد بلکه باید جهانی و بین المللی فکرکرد و توجه به جهان داشت آن زمان بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرزبا انتقاد از اینکه ما هنوز رسانه بین المللی نداریم گفت: هنوز خبرنگار بین المللی یانویسنده خبری که درکل دنیا او را بشناسند نداریم و این یک نوع ضعف محسوب میشود .

وی با اشاره به ویژگی اصلی خبرنگاری که امانت داری است گفت: امانت داری مهم ترین کاری است که شما دارید و این از مهم ترین ویژگی خبرنگار انقلابی به شمار می آید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: خبرنگار انقلابی پر حوصله است، انسان کم حوصله خبر را خراب میکند و بایددر این راه صبور بود و تمام جوانب کار را از اشخاص مختلف بشناسید و عکس العمل سریع در ارتباط با مسائل نشان ندهید که عجول بودن به خبر ضربه میزند و فکر مردم را از بین میبرد.

امام جمعه کرج جزئی نگر بودن را از خصوصیات یک خبرنگار دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگار باید ریز بین باشد و به همه نکات توجه ویژه ای داشته باشد، مسائلی را ببیند و به آن توجه کند که دیگران آن را نمی بینند و نباید احساسات در کار خبر داخل شوید که با احساسات نمی توانید خوب عمل کنید.
 
نشست صمیمی امام جمعه کرج و خبرنگاران البرزی برگزار شد
ارسال نظرات
پر بیننده ها