یک شهروند منوجانی :

تقویت صنایع کوچک تبدیلی راهی موثر درجهت تحقق اقتصاد مقاومتی است

شهروند منوجانی گفت:تولیدات ما از صنایع کوچک شروع می شود و با حمایت و توجه ویژه به این صنایع می توانیم به صنایع بزرگ و پروژه های عظیم برسیم ود رتحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی داشته باشیم. ...
کد خبر: ۸۷۲۵۶۰۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، ۲۱مرداد ماه به روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده و همان گونه که مقام معظم رهبری نیز تاکیده کرده‌اند نقش و جایگاه صنایع کوچک در رشد و توسعه اقتصادی کشور بسیار ویژه است.بررسی ها نشان داده است که صنایع کوچک و متوسط از طریق چهار کانالِ کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیر گذارند.

ازآنجای  که اقتصاد مقاومتی نیز به دنبال کاهش بیکاری، افزایش تولید و اقتصادی پویا است؛ از این رو تقویت این صنایع کوچک می تواند نقش به سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشدو  روز ۲۱ مرداد ونامگذاری این روز به نام حمایت از صنایع کوچک و پرداختن به مسائل و مشکلات صنایع کوچک تا حدود بسیار زیادی می‌تواند مسأله رکود و بیکاری را در کشور حل‌وفصل کند.

در واقع دولت باید برنامه ویژه ای برای حمایت از صنایع کوچک و خرد تدوین کند و بسته های حمایتی خود را زودتر عملی کند و ملت نیز باید از تولیدات ملی حمایت کرده و به سمت مصرف تولید داخلی گام بردارند تا صنایع کشور از وابستگی خارج شده و در برابر تهدیدات و تحریم های دشمنان روی پای خود بایستیم.

در این رابطه یکی از شهروند منوجانی می گوید :تولیدات ما از صنایع کوچک شروع می شود و با حمایت و توجه ویژه به این صنایع می توانیم به صنایع بزرگ و پروژه های عظیم برسیم.

وی افزود :حمایت از صنایع کوچک عامل مهمی برای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری جوانان است.

سالاری به خبرنگار ما می گوید:صنایع کوچک و متوسط به هر نحوی باید مورد تقویت و حمایت قرار گیرندومسئولان باید دررونق دوباره صنایعی که راکد مانده اند تلاش مضاعف کنند.

وی افزود :اقتصاد مقاومتی راهگشای مشکلات و راه کار برون‌رفت از معضلات اقتصادی کشور است  ویکی از بخش های که در تحقق شعار سال نقش دارد راه اندازی صنایع کوچک تبدیلی است و با راه اندازی و ایجاد صنایع کوچک تبدیلی در بخش کشاورزی، باغی و بسته بندی محصولات کشاورزی می توان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش   بسزای داشت و تعداد زیادی از افراد بیکار را جذب کرد.

در این رابطه یکی از کشاورزان منوجانی به خبرنگار ما می گوید: صنایع کوچک تبدیلی ظرفیت بسیار بالایی در اشتغال زایی دارند .

متاسفانه نبود صنایع تبدیلی در زمینه محصولات باغی و نبود صنایع بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی باعث شده از همه ظرفیت‌های شهرستان در این زمینه به خوبی استفاده نشود و راه توسعه از این مسیر برای شهرستان محدود شود.

در نتیجه تقویت و  راه اندازی صنایع تبدیلی یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال ، افزایش درآمدها در مناطق شهری و روستایی و راهی  موثر برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار