جانشین سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: کردستان با میزبانی خوب این جشنواره سراسری، افتخار دیگری را در کارنامه افتخاراتش ثبت کرد.
کد خبر: ۸۷۲۵۵۳۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مهدی میرجلیلی شامگاه چهارشنبه در افتتاحیه جشنواره بازی‌های بومی محلی خواهران بسیجی سراسر کشور که در محل اردوگاه سلیمان‌خاطر سنندج برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، از سپاه کردستان برای پذیرش میزبانی این جشنواره قدردانی کرد و اظهار داشت: سرزمینی که به نام سرزمین مردان بی‌ادعا و از خودگذشتگی‌ها نام گرفته، تا امروز خاک خود را با خون سرخ شهیدان سرسبز نگه داشته است.

جانشین سازمان بسیج ورزشکاران کشور خاطرنشان کرد: این جشنواره که به نام شهیده رقیه رضایی شهید شاخص امسال و شهدای رمضان 95 کردستان برگزار می‌شود، جای قدردانی دارد و ما وحدت و همدلی در کردستان را در برگزاری این جشنواره احساس کردیم.

میرجلیلی اضافه کرد: کردستان با میزبانی خوب این جشنواره سراسری، افتخار دیگری را در کارنامه افتخاراتش ثبت کرد.

وی همچنین تصریح کرد: بازی‌های بومی محلی تشکیل‌دهنده تاریخ و فرهنگ کشور هستند و می‌توانند آگاهی و دانش از تاریخ پرافتخار این کشور را به نسل جدید منتقل کنند.

جانشین سازمان بسیج ورزشکاران کشور یادآوری کرد: امروزه که بازی‌های بومی محلی جای خود را به بازی‌های کم‌تحرک و عامل افسردگی، رایانه‌ای داده است، این سازمان بنای احیا و گسترش بازی‌های بومی محلی را دارد.

میرجلیلی توجه به بازی‌های بومی محلی را یکی از عوامل دخیل در استحکام بنیان خانواده‌ها در گذشته خواند و گفت: این بازی‌ها ضمن اینکه برای تمامی سنین تعریف‌های خاصی داشت، زمینه‌ساز ارتقای اعتماد به نفس و از خودگذشتگی بود.

وی ادامه داد: سازمان بسیج ورزشکاران احیای این بازی‌ها را با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ آمادگی جسمانی برای دفاع در دستور کار خود قرار داده است.

جانشین سازمان بسیج ورزشکاران کشور اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نیز با هدف انتقال بازی‌های بومی محلی و فلسفه آنها به نسل جوان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: چون منتخبین جشنواره‌های استانی در این جشنواره سراسری شرکت دارند لذا تکلیف دارید این بازی‌ها را به نسل جوان انتقال دهید تا فرهنگ ما پویا و زنده بماند.

میرجلیل در ادامه گفت: به همت سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بیش از 3 هزار مکان ورزشی در کشور احداث شده است که بانوان ما نیز می‌توانند در عرصه‌های مختلف ورزشی در این فضاها فعالیت داشته باشند.

وی قرارگیری بانوان با حجاب بر روی سکوهای قهرمانی ورزشی در میادین بین‌المللی را افتخار برای کشور دانست و گفت: هر چند بانوان ایرانی در دفاع مقدس ثابت کردند که هویت ایرانی اسلامی خود را حفظ می‌کنند که در آن دوران عزیزان خود را برای حضور در جبهه‌ها روانه می‌کردند.

جشنواره سراسری بازی‌های بومی محلی خواهران بسیجی با حضور 300 ورزشکار از 24 استان کشور و در رشته‌های «هفت سنگ»، «دال‌پلان»، «حمل مشک»، «پرتاب وزنه»، «تیراندازی با کمان دوشاخه» و «طناب‌کشی» از روز چهارشنبه در سنندج آغاز شده است.

ارسال نظرات