بیانیه معاونت بسیج مساجد و محلات آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی مسجد:
بیانیه معاونت بسیج مساجد ومحلات سپاه شهداء (آذربایجان غربی ) درآستانه روزجهانی مسجد منتشر شد در بخشی از این بیانیه آمده است: رسالت و کارکرد واقعی فرهنگی – اجتماعی مساجد مقابله با تهاجم و نفوذ فرهنگی، جذب و تربیت جوانان انقلابی و متعهد، احیای روح زنده نماز و ... است.
کد خبر: ۸۷۲۵۵۱۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج،  معاونت بسیج مساجد و محلات ناحیه مقاومت شهداء (استان آذربایجان غربی) در آستانه روز جهانی مسجد بیانیه ای منتشر کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در سی‌ام مرداد 1348 شمسی مصادف با ٢١ آگوست 1969 مسجدالاقصی اولین قبله مسلمین و یکی از مقدس‌ترین معابد مورداحترام ادیان آسمانی، توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد. به همت جمهوری اسلامی ایران، این روز به عنوان روز جهانی مسجد در تاریخ ثبت و معرفی گردید و فرصتی مهیا گردید تا چهره واقعی و خبیث و خونخوار رژیم صهیونیستی بر تمامی جهانیان آشکار شده و توجه جهان اسلام را معطوف به این سنگر و پایگاه انسجام، یک پارچگی ومحل مبارزه با ستمگران و ظالمان تاریخ کرد.

 

رسالت و کارکرد واقعی فرهنگی – اجتماعی مساجد مقابله با تهاجم و نفوذ فرهنگی، جذب و تربیت جوانان انقلابی و متعهد، احیای روح زنده نماز و ... می باشد، بصیرت افزایی و بالا بردن آگاهی های سیاسی - اجتماعی مردم علی الخصوص جوانان از جمله کار های ویژه و اساسی مساجد می باشد که باید نسبت به آن برنامه ریزی و اهتمام ویژه صورت پذیرد. البته باید به این نکته بسیار مهم و ظریف توجه داشت که مساجد اگر چه باید منبر معارف اجتماعی و سیاسی باشند اما نباید وارد بازی های سیاسی به ویژه رقابت های درون گروهی و حزبی شوندچرا که تنها ثمره این کار وحدت شکنی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان می شود ، یک مسجد باید در مقابل نفوذ مذهبی دشمن ایستادگی کرده وتفاوت بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی ( ص ) را به مردم بشناساند.

مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مسجد فراهم می‌آورد.در اینجاست که افراد نمازگزار همچون قطره‌های آب به یکدیگر می‌پیوندند تا دریایی از اتحاد را به نمایش درآورند. همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می‌گشایند و هماهنگ بایکدیگر سرود توحید را زمزمه می‌کنند .

 

مسجد نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده است و ارزش و اعتبار خود را در میان مسلمانان حفظ نموده است، دوران صدر اسلام درخشان ترین دوره در طول حیات مساجد است؛چرا که در آن زمان مسجد صرفا محل عبادت نبوده بلکه محلی برای فعالیت های اجتماعی،سیاسی، اقتصادی، قضایی و نظامی به شمار می آمد. لذا برای احیای هرچه بیشتر مساجدکوشید تا رسالت اصلی مسجد ( ایجاد وحدت و تربیت جوانان   مومن) تحقق یابد.

بسیج مساجد ومحلات سپاه شهدای استان آذربایجان غربی ضمن گرامی داشت روز جهانی مسجد آرزوی شکوه و عظمت بیش از پیش برای مساجد اسلام در سراسر جهان، خصوصا ایران اسلامی داشته و ازهمه مسئولین و متولیان مساجد می خواهد برای جذب جوانان، رشد بینش و بصیرت آنها،احیای رسالت مساجد از هیچ گونه تلاش و کوشش دریغ نورزند.

معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه شهدای آذربایجان غربی

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات