فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان گفت: ما نیروهای کردستان با تمام وجود اعلام می‌کنیم در راستای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی، امنیت پایدار مردمی در استان و حراست و حفاظت از ارزش‌های دین با تمام قوت آماده جانفشانی هستیم.
کد خبر: ۸۷۲۵۴۹۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمدحسین رجبی ظهر امروز در دیدار سردار سرلشگر محمدعلی جعفری با فرماندهان رده‌های مختلف سپاه کردستان در سنندج، اظهار داشت: حضور فرمانده کل سپاه در سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ کردستان مایه افتخار رزمندگان سپاه است.

وی، اولویت اول سپاه کردستان را برقراری و تلاش برای تثبیت امنیت پایدار در استان خواند و ادامه داد: در این زمینه اقدامات خوبی انجام می‌شود، ضمن اینکه ابلاغیه‌های نیروی زمینی سپاه و قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیز اجرایی می‌شود.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان، تلاش در راستای تقویت بنیه علمی کارکنان را یکی دیگر از اقدامات سپاه بیت‌المقدس عنوان کرد و در این زمینه ابلاغیات و دستورالعمل‌های سازمانی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه نهضت امر به معروف و نهی از منکر نیز، 100 نفر از کارکنان سپاه از همان هفته اول نهضت در حال یادگیری هستند.

سردار رجبی، اولویت بعدی سپاه کردستان را تلاش در رسیدن به اشرافیت و رصد اطلاعاتی در منطقه عنوان و تبیین کرد: به دلیل تهدیدات قومی و واگرایی مذهبی که در این منطقه وجود دارد همه با رویکرد بسیجی و همت در حال تلاش هستند.

وی بیان کرد: تلاش در بحث اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از کارهای سپاه کردستان است که از سال 91 تاکنون بالغ بر 41 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است که کردستان در این زمینه و براساس ارزیابی‌های سازمان بسیج، جزو استان‌های اول کشور است و ما به این افتخار می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان، جذب و سازماندهی بسیجیان را یکی دیگر از اولیوت‌های سپاه در کردستان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 8 هزار و 542 حلقه صالحین در کردستان سازماندهی شده است که 6 هزار و 622 حلقه را برادران و یک هزار و 918 نیز مربوط به خواهران است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان خاطرنشان کرد: مباحث فرهنگی یکی از اقدامات محوری و اولویت‌دار سپاه در کردستان است که در فاصله برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد در سال گذشته تا کنگره شهدای استان در حال انجام و رضایت‌بخش است.

سردار رجبی تصریح کرد: در حوزه راهیان نور نیز به عنوان یک اقدام فرهنگی، زیرساخت‌ها در حوزه سپاه تا حدود 4 هزار نفر ظرفیت پذیرش در سنندج، مریوان و بانه انجام شده است.

وی تشریح کرد: اقدامات خاصی با هدف عمق‌بخشی داخلی در حوزه محرومیت‌زدایی در قالب کمک به احداث مسجد، خانه عالم، احداث پل روستایی، آبرسانی روستایی، سرویس بهداشتی، غسالخانه، خانه عالم، خانه محروم و خانه ایتام صورت گرفته است که حدود 14 میلیارد و 900 میلیون تومان در یک هزار و 606 پروژه هزینه شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس یادآور شد: اجرای 8 هزار و 837 پروژه با اعتبار 21 میلیارد و 100 میلیون تومان در زمینه بهداشت روستایی، زمین ورزشی روباز، ساماندهی مزار شهدا، ساختمان دهیاری، قنوات کشاورزی، استخر و آبرسانی از دیگر اقدامات سپاه در حوزه سازندگی است.

وی افزود: در عرصه غیرعمرانی در قالب کمک به ایتام، زنان سرپرست خانوار و بیماران صعب‌العلاج 720 میلیون تومان پرداخت شده است.

سردار رجبی، احداث 21 بیمارستان صحرایی در کردستان از سال 88 تاکنون و احداث 90 سالن صالحین و 9 دی در استان را از دیگر فعالیت‌های سپاه کردستان برشمرد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان در پایان متذکر شد: ما نیروهای کردستان با تمام وجود اعلام می‌کنیم در راستای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی، امنیت پایدار مردمی در استان و حراست و حفاظت از ارزش‌های دین با تمام قوت آماده جانفشانی هستیم.

ارسال نظرات