نماینده مردم زاهدان در مجلس با ابراز نگرانی نسبت به مدل جدید قراردادهای نفتی، افزود: متاسفانه مبانی فنی، حقوقی، مالی و اقتصادی این قراردادها به شدت ضعیف و ناشی از شعار "ما نمی توانیم" است
کد خبر: ۸۷۲۵۴۷۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان وبلوچستان :حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 20 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک دهه کرامت و همچنین بزرگداشت روز خبرنگار، در رابطه با عهدشکنی آمریکا در اجرای توافق برجام، گفت: دولت آمریکا با تصویب قریب به 52 لایحه و قطعنامه در کمیته های مختلف مجلس نمایندگان سنا که اکثر آنها با روح برجام در تضاد کامل است بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن خود را به اثبات رسانیده است، آیا بعد از این همه بدعهدی، خلف وعده و نقض آشکار برجام زمان آن فرانرسیده که دولت مطابق قانون و شروط وضع شده در پذیرش برجام در پی انجام اقدام متقابل باشد؟
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، افزود: نمایندگان محترم! رئیس سازمان انرژی اتمی در کمیسیون برجام اشاره به کمبود منابع اورانیوم در ایران نموده است، با توجه به لزوم استفاده از این انرژی برای تضمین امنیت تامین انرژی موردنیاز صنایع کشور این سازمان باید از دیگر کشورها الگوگیری نماید.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه سازمان انرژی اتمی در برخی موارد عقب نشینی های جدی و فراتر از تعهدات را انجام داده، یادآور شد: امید است این موضوع به یک تجربه تاریخی تبدیل شده و مایه عبرت همگان قرار گیرد.
وی با یادآوری مصاحبه اخیر رئیس جمهور در مورد برجام، گفت: آقای روحانی در مصاحبه اخیر فرموده اید برجام برای ما عزت آورد؛ باید به جنابعالی گفت شهدای معزز و خانواده آنها و جانبازان محترمی که یا قطع نخاع شده یا بر روی ویلچر بوده یا از سوی دشمن شیمیایی شده و در حال حاضر بر روی تخت آسایشگاه به سختی زندگی گذارنده و حتی قادر به نفس کشیدن نیستند برای کشور ما عزت آوردند.
شهریاری ادامه داد: عزت را رزمندگان و آزادگانی برای کشور آورده اند که به گفته امام ( ره ) در هشت سال دفاع مقدس ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را در هم شکستند و در نهایت عزت را خدا به انسان ها می دهد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، افزود: جناب آقای روحانی! فرمودید برجام سایه تهدید جنگ را از سر ملت برداشته است؛ به نظر می رسد فرمایش امام ( ره ) را از یاد برده اید که " آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند " اگر منظور شما رجزخوانی مقامات آمریکایی است که مساله زیر  میز و روی میز بودن گزینه نظامی را مطرح می کردند هم اکنون نیز به طور دائم این مساله را مطرح می کنند؛ برجام در این مورد چیزی را عوض نکرده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم، یادآور شد: جناب آقای روحانی! قرار بود با پذیرفتن برجام و اجرایی کردن آن از سوی ایران، تمامی تحریم ها برداشته شود که متاسفانه نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه روز به روز بدعهدی های شیطان بزرگ بیشتر شده و نه تنها خود قدم مثبتی در این راستا برنمی دارد بلکه به دیگر کشورهای اروپایی هم اجازه سرمایه گذاری در ایران را نمی دهد.
ین نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه به طور قطع هدف از پذیرفتن برجام رفع مشکلات اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم، رفع بیکاری و خارج از شدن رکود بود، تصریح کرد: متاسفانه هنوز هیچکدام از این موارد محقق نشده است.
وی ادامه داد: نمایندگان محترم! به طور حتم از اخبار مربوط به تدوین مدل جدید قراردادهای نفتی از سوی وزارت نفت آگاهی دارید و مطلع هستید که انتشار مصوبه هیات دولت باعث نگرانی های جدی شده که آسیب پذیری کشور را بیشتر و خطر تکرار کرسنت های متعدد را به مراتب افزایش می دهد.
شهریاری افزود: متاسفانه مبانی فنی، حقوقی، مالی و اقتصادی این قراردادها به شدت ضعیف و ناشی از شعار "ما نمی توانیم" بوده و بیشتر از امتیازاتی است که پهلوی ملعون به بیگانگان داد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم، یادآور شد: نمایندگان محترم! آیا مطلع هستید که جمع‌بندی جلسات اقتصاد مقاومتی در حضور مدافعان و منتقدان منتج به این شد که این الگو در 13 مورد دارای ایراد اساسی است مواردی همانند در نظر گرفتن سبد قراردادهای متنوع با توجه به تفاوت‌های فراوان میادین و مخازن کشور و تمرکز غیرمنطقی بر یک الگوی منفرد و عدم تعیین تکلیف صحیح و قابل واگذاری توسط مدل جدید قراردادهای نفتی است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم، افزود: نمایندگان محترم! اگر وزارت نفت برای میادین مشترک و به تاراج رفتن سرمایه های ملی نگران است چرا دست شرکت نفت خیز جنوب را بسته است؟ شرکتی که به صراحت اعلام می کند که پیشنهادهای متعدد و بهتر از ( IpC ) از سوی شرکت های خارجی دریافت کرده و وزیر نفت قول داده به شرط محرمانه نگهداشتن موضوع و کمک به  جلوبردن( IpC ) بعدا اجازه عقد قرارداد مجزا به آنها بدهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: و این گونه وزیر نفت در حال حاضر آنها را به سکوت دعوت کرده است.
وی افزود: ملت شریف ایران! علیرغم قرارداد اولیه برای اصلاح تمامی ایرادات در مصوبه اصلاحیه اخیر دولت متاسفانه فقط چند مورد اصلاح شده و مابقی به قوت خود باقی است و با یک متن بی محتوا و ضعیف برای 20 تا 32 سال به شرکت های نفتی خارجی واگذار گردیده است.
قول های رییس جمهور بیشتر به گفتار درمانی شبیه است تا کار اجرایی
شهریاری یادآور شد: جناب رئیس جمهور! شما به استان ها سفر کرده، قول و قرار گذاشته و وعده می دهید ولی باید بدانید متاسفانه قول و قرارهای شما در استان ها تحقق پیدا نمی کند و به گفتار درمانی بیشتر شبیه است تا کارهای اجرایی.
کارهای انتخاباتی و سیاست بازی در سال آخر خدمت شما در حال رخ دادن است
این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رئیس جمهور، گفت: مردم محروم استان سیستان و بلوچستان فقیرترین مردم کشور هستند اینکه می فرمایید تورم کاهش پیدا کرده باید قبل از آن می فرمودید باید در این رابطه جیب مردم را در نظر گرفت؛ جناب آقای روحانی جیب مردم خالی است چرا واقعیات ها را به مردم اعلام نمی‌کنید؟چرا بیشتر کارهای انتخاباتی و سیاست بازی در سال آخر خدمت شما در حال رخ دادن است؟ چرا وزیران مربوطه را مجبور کردید از برجامی که هنوز تحقق نیافته و مشکلات کشور را برطرف نکرده دفاع کنند؟ چرا این همه جوان تحصیلکرده بیکار باید در کشور وجود داشته باشد؟
نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم،  با بیان اینکه در اکثر شهرهای سیستان و بلوچستان نرخ بیکاری بالای 50 درصد است، خطاب به رئیس جمهورگفت: هنوز جاده های استان بهسازی نشده؛ در شهر زاهدان کمبود آب وجود دارد مشکلات زیادی در استان وجود داشته و بیکاری غوغا می کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه جناب آقای روحانی اگر به دنبال برقراری امنیت پایدار در استان سیستان و بلوچستان و مرزها هستید باید مشکلات استان را رفع کنید، ادامه داد: حق آبه دریاچه هامون را از سوی کشور افغانستان پیگیری و در این رابطه با دولت افغانستان به صورت جدی برخورد شود؛ تقاضا داریم در سال آخر خدمت خود به جای کارهای عمرانی و اجرایی توسط حضرتعالی و مجموعه هیات دولت از شعارزدگی پرهیز کنید زیرا مسائلی که مطرح می کنید حاشیه ساز بوده و نمایندگان مجبور می شوند پاسخ آنها را برای ملت شریف ایران به طور شفاف و صریح اعلام نمایند
ارسال نظرات