پیش حاشیه‌های سفر نصف روزه روحانی به کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سی امین و به احتمال قوی آخرین سفر استانی خود، یک نصف روز میهمان مردم کهگیلویه و بویراحمد در ورزشگاه وقفی شهر یاسوج می شود.
کد خبر: ۸۷۲۵۳۴۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سی امین و به احتمال قوی آخرین  سفر استانی خود. یک نصف روز میهمان مردم کهگیلویه و بویراحمد در ورزشگاه وقفی شهر یاسوج می شود.

به نظر می رسد همسو نبودن مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری باعث شده است تا کهگیلویه و بویراحمد آخرین مقصد سفرهای استانی پرزیدنت روحانی به این دیار باشد و شاید هم اینکه نگاه توسعه محور رئیس جمهور روحانی به استانها باعث شد تا آخرین سفر، سهم محروم ترین استان باشد.

سفر دیر هنگام دولت تدبیر و امید به استان آنچنان طول کشید که استانهای برخوردار کشور بعد از 3 سال در حال افتتاح مصوبات هیات دولت به آن استانها می باشند ولی سهم کهگیلویه و بویراحمد تنها افتتاح طرح های احمدی نژادی و درخواست اعتبار برای تکمیل پروژه های راکد همچون بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج و یا کلنگ زنی های پروژه های پایان عمر دولت تدبیر و امید در این استان می باشد.
این سفر دیر هنگام که 24 مرداد آغاز می شود پیشاپیش دارای حاشیه های جالبی هست که خواندن آن خالی از لطف نیست.
از جالب ترین حاشیه های پیش سفر  نصف روز دولت به شهر یاسوج  دست به دامن شدن پیامکی آموزش و پروش و درخواست از دانش آموزان در تعطیلات طلایی تابستان برای استقبال از هیات دولت می باشد.

به نظر می رسد که آموزش و پرورش استان بیشترین نقش را در استقبال از دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد دارد و با تشکیل ،استقرار و تمرین گروه سرود دانش آموزی چند ده نفره در دبیرستان ام ابیهای شهرک امام حسین ( ع )دختران دبیرستانی و راهنمایی برای رئیس جمهور آواز استقبال سر می دهند.

اما این همه حاشیه های پیش سفر رئیس جمهور نبوده وصحبتهایی بین مردم شهر یاسوج با این مضمون رد و بدل می شود که استانداری استان کارتهای امنیتی برای 5600 نفر از اقوام 100 مدیر استانی برای حضور در صفوف ابتدایی مکان استقبال  صادر کرده است تا در ورزشگاه تختی با شعار روحانی مچکریم از رئیس جمهور محترم کشور استقبال کنند که صحت این نقل برای این خبرگزاری هنوز تایید نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج که پیش از این وی را وکیل الدوله می خواندند در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجهاف در حق صنعت استان توسط دولت گلایه کرد و عنوان داشت از حق مردم استان در سفر هیات دولت دفاع می کنم.

جبار کیانی که هنوز پس از 3 سال عمر دولت تدبیر و امید از نقادی بر علیه دولت احمدی نژاد کوتاه نمی آید گفت :  دولت یازدهم به بهانه کنترل تورم چرخ صنعت را از حرکت بازداشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در بدترین شرایط بیکاری است گفت: زیرساخت‌های توسعه صادرات در این استان  فراهم نیست.

کیانی با بیان اینکه اتفاقات ناگواری به طور مستمر در این استان به دلیل افزایش بیکاری به وقوع می‌پیوندد،بیان کرد:قطع برق، آب و گاز واحدهای تولیدی به دلیل بدهی و زندانی شدن سرمایه‌گذار به علت بدهی بانکی جای نگرانی دارد.

وی با انتقاد از تعطیلی و نیمه فعال بودن یک هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیمه فعال بودن این پروژه‌ها در افزایش بیکاری نقش موثری داشته که انتظار می‌رود دولت با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها برای رفع این مشکل اقدام کند.

حاشیه دیگری که در این مجال به آن اشاره می کنیم صحبت های صبح امروز رئیس هیات مدیره مجمع خیرین استان در جمع خبرنگاران است که با بیان اینکه خبرنگاران نباید ترسو ، دروغگو و سیاست زده باشند گفت :متاسفانه برخی مواقع مدیران استان نقدهای خبرنگاران را تخریب قلمداد می کنند.
محمد رضا نیکبخت با اشاره به آمار 1240 نفری بیماران خاص در استان گفت : در آستانه سفر رئیس جمهور از خبرنگاران خواست تا با شجاعت حقایق را بیان کنند و مطالبات مردم را به گوش مردم برسانند.

وی به پدیده شوم خودکشی در این استان گریزی زد و گفت : بیکاری یکی از عمده دلایل خودکشی در استان است که بهزیستی همچنان در این خصوص کاری و آموزشی برای پیشگیری انجام نداده است.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت در این نشست از وضعیت  بد جاده های استان و مرگ و میر های جاده ای گلایه کرد و کمبود فضا و تختهای بیمارستانی را در شان مردم این استان ندانست.

نیکبخت در پایان از خبرنگاران خواست تا روح عدالت  و شجاعت را در نوشته هایشان   فراموش نکنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار