حجه الاسلام غلامی در آئین تجلیل از خبرنگاران مازندران:/ تصویر

مراقبت و مواظبت اطلاع رسانی وظیفه مهم خبرنگاران است/ سلاح بین المللی رسانه اگر در دست نا اهل بیافتد همانند بمب اتم تخریب می کند

غلامی مراقبت و مواظبت رسانه ای را وظیفه مهم خبرنگاران متعهد دانست و ادامه داد: وظیفه اطلاع رسانی باید ها و نباید هایی دارد که اقدام صادقانه، شفافیت بیان، برخورداری از تقوی، داشتن صداقت و انصاف از جمله باید های رسانه ای می باشد.
کد خبر: ۸۷۲۵۳۰۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران انتشار هر گونه خبر و موضوع در رسانه را در حقیقت تاریخ برای آیندگان دانست و گفت: اخلاق رسانه ای ایجاب می کند تا از ایده ئولوژی و باید ها و نباید های جامعه اسلامی پیروی کنیم و از فحشا، سوء ظن، و تهمت در جامعه پرهیز کنیم.

حجه الاسلام والمسلمین غلامی اظهار کرد: کار مطبوعاتی به عنوان سلاح بین المللی شناخته شد و رسانه مهمترین سلاحی است که اگر در دست نااهل قرار گیرد به فرموده مقام معظم رهبری در حد بمب اتم خطرناک می شود.

این مسئول مراقبت و مواظبت رسانه ای را وظیفه مهم خبرنگاران متعهد دانست و ادامه داد: وظیفه اطلاع رسانی باید ها و نباید هایی دارد که اقدام صادقانه، شفافیت بیان، برخورداری از تقوی و انصاف از جمله باید های رسانه ای می باشد.

وی به وجود آمدن اشکال در جامعه را به سبب عدم رعایت تقوی خواند و اظهار داشت: کار رسانه هدایت کردن است و اگر کسی مغرضانه بخواهد این هدایت را به دست گیرد از بمب اتم هم خطرناک تر می شودو لذا نباید تصور کرد که به بهانه آزادی می توان هر کاری انجام داد.

حجت الاسلام یدالله غلامی اظهار داشت: فعالیت رسانه‌ای خبرنگاران با ثبت وقایع و اطلاع‌رسانی به مردم صورت می‌گیرد و تاریخی برای آینده می‌شود.

وی با اشاره به خبر دادن بخشی از قرآن از سرنوشت امت‌ها و نحوه نجات و عقاب اقوام افزود: فعالیت رسانه‌ای امروز به عنوان سلاح بین‌المللی شناخته شده است.

غلامی بر لازمه تعهد در کار روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی در اشکال مختلف تاکید کرد و با بیان اینکه انفجار اطلاعات رخ داده است، تصریح کرد: مراقبت و حفاظت از اطلاعات ضروری بوده و خبرنگاران وظیفه سنگینی را برعهده دارند.

وی صداقت، انصاف و تقوا را لازمه فعالیت خبر و اطلاع‌رسانی دانست وخاطرنشان کرد: پایبندی به اخلاق اسلامی، بایدها و نبایدها را در این عرصه مدیریت می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با تاکید بر تقویت اخلاق حرفه‌ای در بین اصحاب رسانه استان گفت: شاخصه انقلابی‌گری مدنظر رهبری در رسانه‌ها ترویج شود.

غلامی تقوای کاری را در بکارگیری قلم در دایره منطق عنوان کرد و گفت: کار روایت و روایتگری که تاکنون از ائمه نقل شده نشان دهنده اهمیت این حرفه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلای مازندران تصریح کرد: پرهیز از اشاعه هرگونه بدی در جامعه نیاز است تا ملاک عمل خبرنگاران قرار گیرد

 سردار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلا هم در این برنامه  جایگاه رسانه ها  و خبرنگاران را در جوامع  جهانی حائز اهمیت برشمرد و نقش خبرنگاران  را در هدایت افکار جامعه بسیار موثر و کار ساز دانست.

 فرمانده سپاهخ کربلا  لزوم پیروی از تقوای الهی، داشتن صداقت و برخورداری از صلابت و عزت نفس را شاخصه خبرنگاران متعهد در نظام مقدس انقلاب اسلامی یاد کرد و بر هوشیاری اصحاب رسانه تاکید کرد.

 وی اجتناب از هوای نفس برای جامع عمل پوشاندن اغراض شخصی را لازمه قابل توجه خبرنگاران خواند و اظهار داشت: خبرنگاران باید ارزشها و قوائد اصلی آموزه های دینی را در همه امورات بیان کنند و خود در راس عمل به آن اهتمام ورزند.

 سردار بابایی هدایت مدیران  و الگو سازی تحقق اهداف انقلاب اسلامی را از نکات کلیدی و حساس وظائف رسانه های متعهد دانست و افزود: رسانه ها  دلسوز در جهت حل گرفتاری مردم و جامعه اسلامی با بهره مندی از استعداد ذاتی هوشمندانه و در عین حال صریح و بی پرده تلاش کنند.

 در این مراسم از خواهر شهید مستند ساز مازندرانی مدافع حرم که سال گذشته به شهادت نائل شد با اهداء لوح سپاس تقدیر به عمل آورده شد.
همچنین ده خبرنگار  پر تلاش که بیشترین همکاری رسانه ای  را در حوزه های مختلف خبری به نمایندگی از سایت ها، خبرگزاری  ها، روزنامه ها و هفته نامه ها طی سال گذشته با مجموعه سپاه کربلا داشتند مورد تقدیر  ویژه قرار گرفتند. 
 
در این مراسم از تلاش‌های همه خبرنگاران فعال با سپاه کربلای مازندران نیز تقدیر شد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها