خبرهای داغ:
کارشناس آشپزی با بیان اینکه غذاهای سنتی تضمین کننده سلامت افراد هستند، گفت: باید سعی کنیم عادت های غلط را درغذا خوردن از بین برده و از غذاهای فست فود کمتر استفاده کنیم چرا که استفاده این گونه غذا ها به مرور زمان ما را دچار بیماریهای ناشناخته خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۲۵۲۷۷
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، قدسیه جباری در مسابقه آشپزی جمعی از خبرنگاران خبرگزاری ها، رونامه ها و مجلات استان که به مناسبت روز خبرنگار به همت سازمان بسیج رسانه سپاه انصارالرضا(علیه السلام) برگزارشد؛ اظهارداشت: جوانان عصاره های فضائل ؛ خلاقیت وتوانمندی نیروهای کشور هستند.

این مربی آشپزی با بیان اینکه دوران جوانی شور انگیز ترین و دلپزیرترین جلوه زندگی است، گفت: عبور از مسیر جوانی مستلزم ایمان واراده قوی می باشد وبرای رسیدن به هدف مورد نظر باید دانش، بصیرت و برنامه کارآمد داشت.

جباری با تاکید بر اهمیت غذاهای سنتی افزود: آشپزی کردن استرس و زحمت فراوانی دارد ونباید تنها به چند غذا اکتفا کرد.

وی با تاکید بر اینکه درغذاهای سنتی مواد شیمیایی کمتری استفاده می شود تضمین کننده سلامتی افراد می باشند، افزود: برگزاری این گونه مسابقات بر ترویج فرهنگ مصرف غذاهای سنتی و احیای سنت های گذشته تاثیر گذار است.

جباری یادآورشد: باید سعی کنیم عادت های غلط را از بین برده و از غذاهای فست فود کمتر استفاده کنیم چرا که استفاده این گونه غذا ها به مرور زمان ما را دچار بیماریهای ناشناخته خواهد کرد لذا باید در جهت فرهنگ سازی غذاهای سنتی و مغزیات گام موثربرداریم.

کارشناس آشپزی استان با اشاره به اینکه مهمترین هدف این مسابقه ایجاد شور و نشاط در بین خبرنگاران دانست و عنوان کرد: تنوع غذاهای محلی در این مسابقه کمتر دیده می شد که لازم است در این خصوص غذاهای سنتی بیشتر در سطح جامعه معرفی شود.

وی برگزاری این مسابقه را یکی از گام ها در جهت اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی دو روی سکه دارد یک روی سکه همان فعالیت های دولت به نفت ، پرهیز از اشرافیت و فساد و واردات غیر ضروری وبالا بردن کیفیت کالاهای داخلی است.

جباری ادامه داد: روی سکه دیگرآن مردم هستند که متاسفانه فرهنگ کار و تلاش در این روی آن فراموش ومسئولین به جای اینکه ماهیگیری را آموزش دهند ماهی خوردن را آموزش می دهند که باید اصلاح شود.

مولف کتای شیرینی پزی و آشپزی قدسی مهمرین شاخصه های لازم برای برتری غذاها در این مسابقه را مواد مصرفی، خواص این مواد، طرز پخت، تزیین غذا دانست وگفت: داوری برای من کار دشواری است اما سعی می کنم به یاری خداوند بهترین داوری را داشته باشم.

وی با تبریک روز خبرنگار افزود: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا، زبان گویای مردم هستند.

لازم به ذکر است در پایان این مسابقه و پس از داوری روزنامه امروز خراسان جنوبی اول، خبرگزاری فارس دوم، خبرگزاری های ایسنا و ایکنا سوم و هفته‌نامه آوای جوان و پایگاه خبری بیرنا مقام های اول تا چهارم را کسب کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها