خبرهای داغ:
مناسبت روز خبرنگار سردار محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین با اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی دیدار کرد.
کد خبر: ۸۷۲۵۲۳۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سردار محمودی ضمن  تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه  گفت: رسانه ها قشر اگاه جامعه هستند و در پیشگیری از ناهنجاری ها می توانند بازوی محرک و همیار، همکار نیروی انتظامی باشند.



وی اظهار داشت: ما در بحث عملکردی  پلیس  دو هدف را دنبال می کنیم : آموزش همگانی برای کاهش  و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی است  ما در اجرای ماموریت های خود دو نقش نا امنی و امنیت را اجرا می کنیم ، یعنی ناامنی برای هنجار شکنان و نقض کنندگان امنیت و امنیت برای شهروندان و هم استانی های عزیز در همه زمینه می باشد. رسانه در سالم سازی فضای  امنیتی استان می توانند بسیار تاثیر گذار باشند ما  موضوعاتی که مطرح می کنیم با اطلاع رسانی  شما رسانه ها می تواند تاثیر گذاری عمیق بر جامعه بگذارد و هوشیاری مردم در برابر حوادث مختلف بالا ببرد. شما رسانه ها مسلح به سلاح قلم هستید و هرگونه بکار ببرید می تواند تاثیر مثبت و منفی  در جامعه بگذارد .



 به حوادث ضد امنیتی نباید شاخ و برگ خبری داد
سردار محمودی در باره علت جلوگیری نیروی انتظامی در باره جلو گیری از تصویر برداری  و گزارش در برخی  صحنه گفت: ما باید تمام جوانب را در نظر بگیریم واکثر اوقات رسانه ها بدون کمترین  مشکلی کارشان را کردند مگر موردی که انتشار اخبار آن باعث ایجاد تنش و مشکلاتی شود برا ساس باید ها و نباید های امنیتی تصمیم گیری می کنیم. وقتی خبری از یک حادثه منکر  در جامعه داده می شود نباید به ان شاخ و برگ داد و بحث نا امنی را ترویج کرد بلکه می توان با اطلاعات دقیق و گزارش با در نظر گرفتن منافع کلان  استانی ملی  اقدام  به انتشار کرد. زیرا هدف ما و شما مشترک است و ان فضای شادابی  و پویایی در مقوله امنیت در همه زمینه هاست. و پلیس دوست دارد خبرنگاران در کنار آنها باشند  و به خاطر سو برداشت ذهنی از امنیت کلان از برخی تصویر برداری ها جلوگیری می شود.
7296 مورد در زمینه جرایم مختلف دستگیر که 20 درصد این افراد  به خاطر مواد مخدر دستگیر شده اند.
 سردار محمودی در باره  عملکرد پلیس در حوزه مواد مخدر گفت: ما در 4 ماهه اول سال 95 نسبت به سال گذشته بیش از72 درصد رشد کشفیات داشتیم. و در زمینه های مختلف جرم بیش از  7296نفر دستگیر شده اند که 20 درصد این افراد مجرمین مواد مخدر می باشند . در4 ماهه سال 95 بیش از 82058 مورد تماس با فوریت های 110  پلیس نوسط شهروندان صورت گرفته است که 49 درصد عملیاتی،44 درصد مشاوره ای، و 7 در صد غیر قابل رسیدگی بوده اند که نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش تماسی های غیر ضرو داشتیم و نشان از رشد  و آگاهی مردم  از قوانین دارد.
پلیس ایران توانمند تر از پلیس های اروپایی و غربی در مقوله امنیت است
سردار محمودی فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت:  ما به جرات می توانیم بگوییم اگر برخی کشور های اروپایی توان بر قراری امنیت ندارند ما حاضریم  امنیت را در آن کشور ها انجام دهیم، آنها نرم افزاری کار کرده اند اما پلیس ایران آمیخته ای نرم افزاری و سخت افزاری  را در طی سالها تجربه کرده است به همین دلیل در شرایط بحران  کشور های اروپایی بحران زده می شود. قزوین جز 4 کشور امن ایران است. متوسط افراد پلیس  برای برقراری امنیت در دنیا بین 9تا 10 نفر برای هر 1000نفر است اما در ایران این عدد بین 4تا 5/3 است.
 
1002/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها