خبرهای داغ:
رقیه حاج محمدی بسیجی حوزه پنج حضرت زهرا(س) ناحیه امام حسین(ع) در توصیف میلاد حضرت معصومه(س) نوشته است: حضرت معصومه(س) بانوی بزرگوار و باکرامتی است که ماه از دیدن روی نورانی اش رخ در نقاب می کشد.
کد خبر: ۸۷۲۵۲۳۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در یادداشت حاج محمدی آمده است: آسمان شهر پر از ستاره های کم سویی است که خودنمایی می کنند. ناگهان طبق های نور و ملائک به سمت منزل امام موسی ابن جعفر (ع) سرازیر شد؛ ستاره ها که هیچ، ماه نیز از خجالت چهره در نقاب می کشد. زیرا ماه خانه امام، چشم به جهان گشوده است؛دختری زیبا و پاکیزه که پدر به یاد مادرش او را فاطمه نامید.

حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ماه ذیقعده سال173 هجری در شهر مدینه دیده به جهان گشود، پدر آن حضرت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر(ع) است که او را ابوالحسن نیز نامیده اند و مادر آن حضرت زنی پاکدامن و با ایمان بوده است، و برای ایشان نام هایی چون خیزران، ام البنین و نجمه روایت شده است.

پیامبر(ص) فرمودند: هنگامی که به آسمان چهارم برده شدم (شب معراج) به گنبدی از لولو که چهار رکن و چهر در داشت و گویا از حریر سبز بود نگریستم؛ گفتم جبرئیل این گنبدی که بهتر از آن را در آسمان چهارم ندیده ام چیست؟جبرئیل گفت: محبوبم محمد، این صورت شهری است که بدان قم گویند و در آن بندگان مومن خدا جمع می شوند و منتظر محمد و شفاعتش در روز قیامت و حسابرسی هستند . برآنان غم و اندوه و ناراحتی ها و ناخشنودی ها وارد نمی شود.

شهرها انگشترند و قم نگین

قم هماره حجت روی زمین

تربت قم قبله عشق و وفاست

شهر علم و شهر ایمان و صفاست

مرقد معصومه چشم شهرها

مهر او جان های ما را کهربا

دختری از اهل بیت آفتاب

وارث در حیا ،گنج حجاب


ارسال نظرات