سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
نقوی حسینی گفت: واردات ابزار و اسباب بازی ای که موجب انتقال سبک زندگی غربی است خلاف قانون، شرع و هویت ملی ما است در این زمینه دولت باید موضوع را جدی بگیرد.
کد خبر: ۸۷۲۵۲۲۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به برخی بازی های رایانه ای و اسباب بازی های وارداتی به عنوان مصداق ترویج رفتار و سبک زندگی غربی در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی گفت: یکی از موضوعات مهم روز به خصوص در سال اقتصاد مقاومتی عدم  واردات کالاهای مصرفی است.

وی افزود: در میان کالاهای وارداتی اسباب بازی ها شخصیت و شاکله نوجوانان را می سازد و بخش عمده ای از تربیت کودکان را برعهده دارد و بر روی فکر و اندیشه و باور آنها تأثیر مستقیم می گذارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال وقتی در یک فیلم کودک روابط خانوادگی غربی وجود دارد و نوع تعاملات برگرفته از فرهنگ غربی است و اغلب این رفتارها با فرهنگ دینی ما مغایرت دارد این سبک زندگی بیگانه به کودک القا می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: واردات ابزار و اسباب بازی‎هایی که موجب انتقال سبک زندگی غربی است خلاف قانون، شرع و هویت ملی ما است در این زمینه دولت باید موضوع را جدی بگیرد و در عین مقابله با ورود کالاهای غیر مجاز، حساسیت جدی نشان دهد.


ارسال نظرات