خبرهای داغ:
داورناظر مسابقات بسیج هنرمندان:

هنرهای تجسمی شامل هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی است

داورناظر مسابقات بسیج هنرمندان با بیان اینکه در حال حاضر و در شرایط کنونی هنرهای تجسمی شامل هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی است، گفت: هنرمند تجسمی به شخصی اطلاق می‌گردد که در زمینه هنرهای زیبا، هنرهای دستی و هنرهای کاربردی فعالیت می کند.
کد خبر: ۸۷۲۵۱۹۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حسنعلی امینی داورناظر مسابقات بسیج هنرمندان در حاشیه جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان خراسان جنوبی، اظهار کرد: بهترین راهکار جلوگیری از خسران در زندگی افراد، توصیه به صبر است که باید جدی گرفته شود و بر اساس آیات و روایات قرآنی نیز، انسانها درحال خسران و ضرر هستند

وی متذکر شد: یک هنرمند باید یاد بگیرد که در کار هنری اش، به خلق اثری بپردازد که درجامعه فرهنگی قابل هضم باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و در شرایط کنونی هنرهای تجسمی شامل هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی است، عنوان کرد: هنرمند تجسمی به شخصی اطلاق می‌گردد که در زمینه هنرهای زیبا، هنرهای دستی و هنرهای کاربردی فعالیت می کند.

امینی عنوان کرد: نیت صالح در هیچ دانشگاهی تدریس نمی شود؛ افراد و خصوصا هنرمندان، بایستی آن را یاد بگیرند.

وی ضمن اشاره به اینکه اگر کارمان عمل صالح باشد، خسران نمی کنیم، گفت: داشتن ایمان را، یکی دیگر از راه های جلوگیری از خسران انسانها است و نیت صالح اولین چیزی است که عمل صالح را خلق می کند.

متذکر شد: درک درست یک اثر تجسمی، تا حدود زیادی بستگی به شناختن و درک کردن ابزار و عناصر هنر تجسمی دارد با این تفاوت که برای آموختن زبان نوشتاری قواعد شناخته شده و دقیقی وجود دارد اما زبان عناصر هنر تجسمی بسیار پیچیده تر و دشوارتر است.

ضمن بیان اینکه هنرمند با نیت صالح، مراحل رشد هنری اش پیشرفت می کند، عنوان کرد: بعضی مواقع در مسیر اصلی کارکرد اثرات هنری مشکلاتی پیش می آید که باید برطرف گردد.

وی ضمن اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری اظهار کرد: مبنی بر این که "هنر را با معیارهای اسلامی یاد بگیرید و یاد بدهید و آن را به کارگیرید" طبق فرمایشات ایشان، باید هنرمندان در این مسیر گام بردارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار