وزیر صنعت گفت: بر اساس برنامه دولت طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام با میزان پیشرفت بالای ۶۰ درصد تا پایان شهریورماه سال جاری تسهیلات لازم را دریافت می کنند.
کد خبر: ۸۷۲۵۱۹۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، گردهمایی حمایت از صنایع کوچک، اولویت اقتصاد مقاومتی به میزبانی بانک صنعت و معدن برگزار شد.

در این نشست نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش بانک‌ها در راه‌اندازی واحدهای تولیدی ناکارآمد و ایجاد خوش بینی واقعی اقتصادی در کشورمان گفت: خوشبختانه عملکرد بانک صنعت و معدن، مورد رضایت بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر رتبه برتر بانک صنعت و معدن در میان بانک‌های کشور، رونق تولید و افزایش میزان صادرات را از اهداف اقتصادی دولت برشمرد.

وی گفت: کشور ما در چهار ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 21 درصد افزایش صادرات داشته و اگر افزایش صادرات تحقق پیدا کند بخش صنعت نیز به دنبال آن فعال خواهد شد. نعمت‌زاده سهم بانک صنعت و معدن را در عقد قرارداد پرداخت تسهیلات در ماه‌های نخست امسال نسبت به بانک‌های دیگر قابل ملاحظه دانست و عملکرد بانک را قابل تقدیر و الگویی برای دیگر بانک‌های کشور توصیف کرد.

وی با اشاره به طرح رونق تولید که از سوی دولت و برای حل مشکل طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام با میزان پیشرفت بالای 60 درصد که باید تا پایان شهریورماه سال جاری تسهیلات لازم را دریافت کنند، به اجرا درخواهد آمد، تصریح کرد: پس از پایان شهریورماه و تمام شدن پرداخت‌ها باید بررسی‌های دقیق برای اطمینان از موفقیت طرح‌ها و تحقق تولید انجام گرفته و از سوی دیگر در مورد تحریک تقاضا نیز اقدام لازم صورت گیرد.

نعمت‌زاده گفت: در صورتی که طرح حل مشکل 10 هزار واحد تولیدی نیمه تمام و مشکل‌دار در سال جاری با موفقیت همراه شود این طرح در سال آینده برای 10 هزار واحد دیگر و با تجربه و روش بهتر به اجرا درخواهد آمد. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: موجی که با تحقق طرح رونق تولید به راه خواهد انداخت به‌طور قطع چرخ‌های صنعت و تولید را در صنایع بزرگ نظیر فولاد، خودرو سازی، پتروشیمی و.... به حرکت درخواهد آورد.

وی با تکیه بر این که تولید و صادرات باید محور فعالیت بانکی قرار گیرد خواستار فعالیت همسوی بانک‌ها در استان‌ها و در هماهنگی با استانداران و مسئولان استانی شد.

ارسال نظرات