خبرهای داغ:
شرجی و گرما در استان خوزستان با وجود نزدیک شدن به ماه پایانی تابستان همچنان می‌تازد.
کد خبر: ۸۷۲۵۱۶۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش بسیج از خوزستان، این استان همواره به عنوان خاص‌ترین منطقه ایران چه در شرایط آب و هوایی و چه در شرایط دیگر از نظر صادرات و... مطرح بوده است.

با این وجود، قرار داشتن خوزستان در بین چندین رود بزرگ که امروز با اقدامات ناصحیح به سمت خشک شدن در حرکت هستند، به وجود آمدن شرجی و رطوبت‌های زیاد را در فصول مختلف سال مانند ماه‌های منتهی به گرما و بعد از گرما را در خود داشته است.

با وجود یک آغاز بهاری مناسب در این استان و مساعد بودن هوا تا اواسط خرداد انتظارها بر این بود که همچنان هوای مطبوع و مناسب تابستان‌های گذشته را از ذهن‌ها پاک کند، اما دیری نپایید که گرمای همیشگی از راه رسید و کام خوزستان را در خود سوزاند.

افزایش تدریجی دمای هوا در انتهای خرداد و شدت یافتن در تیرماه، نشان دهنده یک آغاز متفاوت با سال‌های گذشته بوده تا جایی که در مرداد و ماه خرماپزان دیگر نفس‌های آسمان و زمین خوزستان گرفت و همه چیز با گرما و خشکی در هم آمیخت.

این‌ روزها با وجود کاهش چند درجه‌ای دما در اکثر مناطق این استان؛ همواره گرما بیداد می‌کند و در کنار آن شرجی و تداوم داشتن رطوبت‌های گاه و بی‌گاه باعث آزار مردم می‌شود.

حال باید دید این رویه تا به کی ادامه‌دار خواهد بود، با این وجود احتمال اینکه شرجی‌ها حتی تا پایان مهر ماه در اکثر مناطق استان ادامه داشته باشد دور از انتظار نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها