خبرهای داغ:
پلیس مصمم است به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و اهداف اقتصاد دولت با قاچاق کالا قبل از مبادی ورودی تا محل عرضه آن در بازار مقابله نماید
کد خبر: ۸۷۲۵۱۲۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، قدمت قاچاق کالا در جهان به زمانی بر می گردد که مرزهای بین کشور ها تعیین و ساختاری نظام مند در مبادلات بین کشور ها ایجاد شد.

کشورها کالای تولید شده در کشورشان را صادر و کالای ضروری غیر تولیدی را وارد می کردند ، که جهت تحقق این امر تشریفات و مقررات گمرکی را تعیین و مبادلات قانونمند آغاز شد.

لیکن در این بین سودجویانی بودند که قصد داشتند بدون پرداخت حقوق دولت کالاها را غیر قانونی خارج یا وارد کنند به همین سبک قاچاق کالا در جهان شکل گرفت.

سرهنگ کارآگاه ستارخسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق در بین دست اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، ضمن تشریح علل و عوامل قاچاق در کشور بیان داشت: با قاچاق کالا برنامه های اقتصادی کشورها شکست می خورد و هر دولت و کشوری به فراخور وضعیت خود مقابله با قاچاق را آغاز می کند.

در این بین کشورهایی در مبارزه با قاچاق موفق عمل کرده اند که تمام بستر های قاچاق را شناخته و برای آن چاره ای اندیشیده و تمام سازمان ها به نوع وظایف در این زمینه همت گمارده اند.

قاچاق کالا یک پدیده پیچیده و چند بعدی و سازمان یافته است لذا مبارزه هدفمند و سازمان یافته را نیز می طلبد، از طرفی دیگر تعامل در عرضه و تقاضا و کیفی سازی تولیدات داخلی و حمایت از تولید کننده داخلی و فرهنگ سازی در مصرف کالای ایرانی نیزجهت تحقق اهداف مبارزه ضروری می باشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت های داخلی را جهت توسعه اقتصادی مد نظر قرار می دهد و قاچاق کالا درست در نقطه مقابل با آن عمل کرده و اقتصاد مقاومتی را به چالش می کشد.

پلیس مصمم است به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و اهداف اقتصاد دولت با قاچاق کالا قبل از مبادی ورودی تا محل عرضه آن در بازار مقابله نماید و مقابله با قاچاق علاوه بر اینکه یکی از وظایف ذاتی و مهم نیروی انتظامی می باشد اجر معنوی بس گرانمایه را نیز برای مجری آن به دنبال دارد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در سال جاری تمرکز ما بر روی دانه درشت های قاچاق افزایش یافته و کشفیات پرونده ای بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۴۵۰ درصد و بالای ۱۰۰ میلیون تومان ۷۳ درصد رشد داشته و کل کشفیات از نظر ارزش ۳۴ درصد رشد داشته است و در این مدت پنج باند قاچاق کالا نیز منهدم شده است.

خسروی تشکیل قرارگاه تشدید مبارزه با قاچاق و مبارزه با این پدیده شوم را از اولویت اول نیروی انتظامی برشمرد و اظهار کرد: در این راستا حداکثر توان در جهت مقابله استفاده شود و تقویت و تجهیز ایستگاه های ایست و بازرسی نیز در اجرای امریه سردار فرماندهی محترم استان اصفهان آغاز شده تا محور های اصلی و در کنار آن کلیه محور های فرعی نیز تحت کنترل قرا گیرد.

کارآگاه خسروی بیان داشت :انبار ها نیز با انجام گشت های مشترک با سایر سازمان ها در حال انجام است و هر انبار داری که کالای قاچاق نگهداری نماید مطابق با قانون باید پاسخگوی آن باشدو تعاملات بسیار مثبت نیز با دستگاه های قضائی و تعزیرات حکومتی در این جهت وجود دارد و عرصه روز به روز برای قاچاقچیان تنگ تر خواهد شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها