به مناسبت روز خبرنگار انجام شد؛

بازدید خبرنگاران از پروژه های در دست اجرا شهرداری شاهرود+ تصاویر

خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه های در دست اجرای شهرداری شاهرود بازدید کردند.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۹۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اصاحب رسانه و خبرنگاران شاهرود از پروژه های در دست اقدام و انجام شده شهرداری شاهرود بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید خبرنگاران با حضور در سالن همایش سازمان آتش نشانی شاهرود از اتاق مجهزه فرماندهی و دو ستگاه ماشیت آتش نشانی که یکی خودرو امداد و نجات و اطفاء حریق به ارزش 170 میلیون تومان و دیگری بهینه سازی شده خودرو امداد رسانی تنفسی و اکسیژن در آتش سوزی های بزرگ بازدید نمود.

در ادامه این بازدید که معاونین عمران، خدمات شهری، فنی مهندسی، اجرایی ، تعمیرات و موتوری و مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز نیز حضور داشتند خبرنگاران با حضور در وادی السلام شاهرود از سوله سوگواری بازدید نمودند.

این سوله با مساحت 396 متر مربع و با هزینه 110 میلیون تومان ساخته شده و در دست تکیل است بتوان از آن برای حضور خانواده های متوفیان استفاده نمود.

در این بازدید مسئولین شهرداری از میانگین فوت 2.5 تا 3 نفر در شاهرود و دفن میانگین ماهانه 80 نفر در این محل خبر دادند و در ادامه از قبرهای ساخته شده با خشت خبرنگاران بازدید نمودند که در سال 95، دویست قبر خشتی در وادی السلام شاهرود در حال ساخت است و به جای ساخت قبر با بلوک از این مدل استفاده می شود که به مرور زمان نیز این قبور از بین می روند و در مدت تصدی مسئولین شهرداری 1500 قبر ساخته شده است.

خبرنگاران با حضور در باغ مُسمِر گل محمدی حاضر شدند که زمینی به مساحت 30 هکتار زیر کشت گل محمدی خواهد رفت که 7 هکتار آن زیر کشت گل محمدی قرار گرفته است و در جوار وادی الاسلام و شهرک صنعتی شاهرود در حال ایجاد است که به گفته مدیرعامل فضای سبز شهرداری با توجه به مقاوم و کم آب بودن آن می توان از این گونه استفاده کرد و با همکاری جهاد کشاورزی با آبیاری قطره ای آبیاری می شود و در آینده به عنوان باغ گردشگری و تفریحی استفاده می شود.

سید سجاد حسینی با بیان اینکه 300 کیلومتر در سطح شهر شاهرود و حومه با آبیاری قطری و آب خام آباری می شود افزود: شاهرود اولین شهری در کشور است که طرح جداسازی آب شرب از آب خام باید اجرایی شود که با توجه به نبود بودجه هنوز اجرایی نشده است.

در ادامه این بازدیدها خبرنگاران با حضور در شهرک صنوف از نزدیک با اجرای این شهرک آشنا شدند که به گفته مهندس محمد مشکی معاون فنی و عمرانی شهرداری 1300 واحد در این شهرک پیش بینی شده که 700 واحد واگذار شده است و قطعات این زمین ها 50 تا 100 متر مربع است که با اسقبال صنوف و کسبه روبرو شده است.

کمپ الغدیر مکان دیگری بود که خبرنگاران از آن بازدید نمودند، این کمپ در ورودی شهر از تهران احداث شده که شامل مسجد در دو طبقه به مساحت 800 متر مربع و دو باب مغازه تجاری به مساحت 75 متر مربع و نصب 40 تیر برق و 160 سر چراغ و احداث 18 چشمه سرویس بهداشتی به همراه وضوخانه و آبخوری و 2 باب حمام برای خواهران و برداران و 85 سکوی استراحت مسافران می باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همچنین از احداث کمپ زائر در ورودی شهر از بسطام اشاره کرد و گفت: این کمپ دارای دو دشتگاه سرویس بهداشتی جمعاً با 8 چشمه و دو باب حمام و 45 سکوی استراحت است.

با احداث این دو کمپ تلاش شده تا مسافران از داخل شهر به این کمپ ها هدایت شوند و در آینده نزدیک با ممنوع شدن زدن چادر در داخل پارک ها و بوستان های شاهرود باید مسافرین در این کمپ ها مستقر شوند و طبق گفته مسئولین شهرداری در آینده سوئیت هایی نیز برای رفاه مسافرین در این کمپ ها احداث خواهد شد.

در ادامه بازدید از خیابان 45 متری شهرک فدک بازدید شد که به مساحت حدود 58500 متر مربع و طول حدود 1300 متر می باشد که برای کاستن از بار ترافیکی شهر و تسهیل در عبور و مرور مسافران عبوری از شاهرود طراحی شده تا مسافران راهتر بتوانند به مسیر خود در کمربندی شهر ادامه دهند.

احداث پارک ترافیکی از دیگر مکان هایی بود که خبرنگاران از آن بازدید نمودند.

این پارک ترافیکی به مساحت حدود 13000متر مربع در خیابان خالد استامبلی(کشتارگاه) شاهرود ساخته شده که مخصوص آموزش راهنمایی و رانندگی برای خردسالان و کودکان است که با همکاری پلیس راهرور ناجا طراحی و اجرا شده که شامل تمام موارد راهنمایی و رانندگی از خط عابر پیاده، پل هوایی،سرعت گیر،چراغ راهنمایی، چهار راه و میدان و علائم راهنمایی و رانندگی است که برای آموزش خردسالان اجرایی شده و بیش از 90 درصد کار انجام شده است و طبق گفته معاون فنی عمرانی شهرداری برای آموزش راهنمایی و رانندگی آموزشگاه ها نیز مکانی در زیر کمپ الغدیر مطالعه شده تا با همکاری راهنمایی و رانندگی در آن مکان نیز برای آموزش راهنمایی و رانندگی تمهیداتی انجام شود.

در ادامه بازدید از واحد خدمات موتوری و تعمیرات شهرداری بازدید شد که در این مکان مهندس هادی رئیسی با بیان اینکه 30 سایبان مسافر در دست ساخت داریم گفت: با توجه به سال اقتصاد مقاومتی و کمبود بودجه تلاش کردیم با کمک پرسنل 30 سایبان با یک سوم قیمت تمام شده ساخته و نصب نماییم که در حال اجرا می باشیم.

وی با اشاره به در اختیار بودن 78 دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی به مردم افزود: ما خودور ها را نیز در این مکان بازسازی و تعمیر می کنیم و رنگ آمیزی و گرفتگی پوسیدگی و تعمیرات اساسی توسط کارشناسان شهرداری انجام می شود.

وی با اشاره به نصب 10 سایبان مکانیزه در شاهرود به ارزش 300 میلیون تومان گفت: این سایبان ها در آینده نزدیک در مراکز پر تردد مسافر ما نصب خواهد شد.

در ادامه بازدید از گلخانه های سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری در خیابان کاج بازدید به عمل آمد که در این بازدید سید سجاد حسینی مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری با اشاره به تولید گل و کگیاه مورد نیاز شاهرود در این مکان گفت: در سال 94 این گلخانه ها احداث شد و تولید گل شهری در این مکان انجام شد که با توجه به اینکه خردید گل از پاکدشت و انتقال به شاهرود با هزینه حدود 1500 تومان برای هر گل بود ما با هزینه 250 تومان گل را تولید نمودیم و بیش از 600 هزار نهال گل تولید و در شهر توزیع و حتی به رایگان به مراکز و موسسات و مدارس اهدا شد.

وی با اعلام آمادگی برای واگذاری این گلخانه به بخش خصوصی و پیمانکار بیان کرد: ما حاضریم امکانات در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا در اینجا تولید گل و گیاه کند و هر ساله یک میلیون گل و گیاه رایگان به ما بدهد و مابقی آن برای خود پیمانکار باشد.

وی با اشاره به کشت 5 هزار متر مربع زبان گنجشک یا پردیس در این محل گفت: 15 هزار درخت در سال 94 در سطح شهر شاهرود کاشته شده که درخت زبان گشت بوده است.

حسینی با اشاره به درختاتم چنار و مشکل زرد شدن برگ ها و خشک شدن آنها در سطح شهر و بویژه در پارک مادر و خیابان کاج گفت: به علت وجود آهک در آب با درصد بالا متاسفانه درخت چنار به آن مقاوم نیست و دچار مشکل می شود و این نیز به علت آهک کوه است که در آب رسوب می کند و در تلاش هستیم این مشکل را تا آنجا که امکان دارد حل کنیم و درختان دیگر جایگزین چنار شود تا این مشکل نیز حل شود.

در ادامه از پارک خطی،جاده تندرستی،پل معلق،زیپ لاین و پارک هیجانی در محل حرم شهدای گمنام بازدید شد که پارک خطی به طول 400 متر به سمت حرم شهدای گمنام ساخته شده که دارای آب نما است و در اطراف آن درختان انگور کاشته شده تا در آینده دالان انگور در این پارک شکل بگیرد.

زیپ لاین به طول 490 متر و پل معلق نیز به طول 150 متر در این مکان ایجاد شده است.

منطقه آبشار مکان دیگری بود که مورد بازدید قرار گرفت که در این پارک بازسازی به مساحت 30000 متر مربع انجام شده است بازسازی و ایجاد 150 سکو ایجاد پیاده رو سازی به مسافت یک کیلومتر ،پازل فرس 1105 متر مربع، ایجاد 400 راهرو ارتباطی،ایجاد فضای پارکینگ برای 50 دستگاه خودرو ، نصب 50 کباب پز، ایجاد لاین رفت و برگشت به منطقه آبشار است.

به گفته معاون شهرداری بیش از 3تا4 هزار نفر هر روز از این مکان استفاده می کنند و حتی در راهروهای ایجاد شده نیز مردم چادر زده و می نشینند و مکان عبور نابینایان نیز در دو مسیر اصلی تعبیه شده تا نابینایان نیز بتوان از این مکان تفریحی و استراحتی استفاده کنند.

از نکات جالب توجه کف سازی و دال گذاری برای آب رسانی به درختان منطقه است که تلاش شده با ایجاد این دال ها هم مردم بتوانند راحت تر از این مکان استفاده و هم نیاز آب درختان به راحتی تامین شود.

در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری با اشاره به جمع آوری مکانیزه زباله ها در شاهرود گفت: در سال گذشته 903 باکس جمع آوری زباله خریداری و در شهرک های شاهرود نصب شد و امسال نیز 500 باکس خریداری شده که در حال نصب در شهرک ها و نقاط مختلف شهر شاهرود است.

ناصری با بیان اینکه ما 15 مسیر جمع آوری زباله در شاهرود داشتیم افزود: تاکنون 13 مسیر را مکانیزه کرده ایم و تنها 2 مسیر دیگر مانده که بافت فرسوده از آن جمله است که با توجه به اینکه در بافت فرسوده عبور ماشین های کوچک نیز با مشکل است ممکن است 30 درصد از این منطقه همچنان زباله ها دستی جمع آوری شود و تا پایان شهریور ماه کل شاهرود زباله ها مکانیزه جمع آوری می شود.

وی با اشاره به خریداری ماشین مخزن شوی زباله افزود: هر باکس زباله با نصب 600 هزار تومان هزینه شده است و در شاهرود روزانه 120 تُن زباله تولید می شود که میانگین روزانه 800تا850 گرم زباله تولید می شود.

وی با اشاره به توجه به جمعیت 150 هزار نفری شاهرود این واحد 150 نیرو می خواهد گفت: با 50 نفر نیرو در حال کار برای خدمت به مردم در سطح شهر هستیم و توانسته ایم با همکاری مردم به وظایف خود عمل نماییم.

باغ ایرانی
باغ ایرانی
باغ گل محمدی
پارک آبشار
پارک آبشار
پارک آبشار
پارک آبشار
پارک ترافیک
پارک خطی
پارک خطی
پارکینگ طبقاتی
پارکینگ طبقاتی
پارکینگ طبقاتی
پارکینگ طبقاتی
حسینیه وادی السلام
حسینیه وادی السلام
ساخت سایبان مسافر
شهرک صنوف
قبرهای خشتی
 

در ادامه از سرویس بهداشتی در ساعت گل بازدید نمودیم که دارای 7 چشمه برای بانوان و آقایان مجزا بود که بازسازی و مرمت کامل شده و دارای فلاش تانک و آبخوری و جا مایع دستشویی است که به شکل مردم پسندی احیاء مجدد و برای استفاده مردم آماده شده است.

معاون عمرانی شهرداری از احداث 5 دستگاه سرویس بهداشتی با 24 چشمه اشاره کرد و افزود: یک سرویس بهداشتی 8 چشمه در داخل بازار،دو دستگاه سرویس بهداشتی 8 چشمه در خیابان شهید صدوقی و دو دستگاه سرویس بهداشتی 8 چشمه در جمعه بازار شاهرود نیز تعبیه و برای استفاده مردم قرار گرفته است.

ایجاد پارکینگ طبقاتی در خیابان امام در هشت طبقه از دیگر طرح های شهرداری بود که بازدید شد، در این پارکینگ طبقاتی که مساحت کل 1305 متر مربع و زیربنای کل حدود 10772 متر مربع در هشت طبقه در حال احداث است گنجایش 301 خودرو را داراست.

این پروژه از سال 93 آغاز شده و اکنون 60 درصد پیشرفت داشته است و 8 طبقه و 9 کف این پارکینگ دارد و سازه بتنی آن اتمام یافته و تکمیل دیوار چینی طبقات،اجرای نرده فلزی اطراف رمپ در طبقات و اجرای بتن شیب بندی پشت بام با پوکه معدنی در حال انجام است که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس ناظر این پروژه با بیان اینکه تاکنون 4.5 میلیارد تومان هزینه شده است پیش بینی هزینه نهایی آن را 7.7 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این پارکینگ دارای دو آسانسور 8 و 13 نفره است و با توجه به استاندارهای روز دنیا ساخته شده و بیش از 400 تست بتن و میانگین 60 تست برای هر طبقه انجام شده است و 222 متر مکعب چاه جذبی برای آب باران و ارت حفر شده است.

پارک شهید همت از دیگر پروژه های ساخته شده شهرداری در شهرک شهید همت بود که بازدید شد.

این پارک سال 1394 به بهره برداری رسیده است که با هزینه بالغ بر 320 میلیون تومان و با مساحت 5000 مترمربع ساخته شده و دو چشمه سرویس بهداشتی و آبخوری و محیط بازی کودکان در آن ایجاد شده است و به گفته مسئولین شهرداری این طرح در راستای بوستان های محله در حال اجراست که در هر محله و شهرک یک بوستان ایجاد شود تا اهالی بتوانند از آن استفاده نمایند.

در این بازدیدها شهردار شاهرود نیز به جمع اصحاب رسانه در منطقه آبشار و باغ ایرانی پیوست و به تشریح برخی از عملکرد شهرداری و برنامه ها پرداخت و در پایان این بازدیدها یک گلدان گل به رسم یادبود به خبرنگاران اهدا و از آنان پذیرایی نهار انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار