رجبی با انتقاد از برگزاری کنسرت در دانشگاه آزاد همدان گفت: خود مسئولان دانشگاهی در این برنامه حضور داشتند و هیچ گونه اعتراضی به این قضیه و آن قبح شکنی ها نداشتند.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۸۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
علیرضا رجبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از برگزاری کنسرت در دانشگاه آزاد همدان که در آن شاهد بدحجابی و رفتارهای زننده و غیر شرعی برخی دانشجویان بودیم گفت: این مسئله به صورت اتفاقی نیست و جریانی است که اینها را هدایت می کند.

وی افزود: خود مسئولان دانشگاهی در این برنامه حضور داشتند و هیچ گونه اعتراضی به این قضیه نداشتند، باید گفت مسئول محترم شما که در دانشگاه حضور دارید و این اتفاقات را می بینید چرا سکوت می کنید؟ ما الان شاهد هستیم که دهن کجی به ارزش ها می شود.

رجبی اظهار داشت: اگر بخواهیم این هنجار شکنی ها را بررسی کنیم باید به دولت سازندگی برگردیم که از همان جا تغییر رویکردهای فرهنگی را داشتیم. نظراتی که شخص آقای هاشمی رفسنجانی داشت مثل طرح موضوع ازدواج موقت در دانشگاه ها که به نوعی تغییرات در فرهنگ ما از آن زمان کلید خورد، طرح چنیین موضوعاتی بدون توجه به ساختارهای فرهنگی جامعه ما خود به خود ذهن ها را به یک سری مسائل معطوف کرد.

این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: بعد از آن در دوه اصلاحات این بحث ها خیلی راحت تر انجام شد که همه شاهد کارهای ضد فرهنگی وزیر وقت آن زمان آقای مهاجرانی بودیم، رهبری همواره در این سالها در مورد مباحث فرهنگی جامعه هشدار داده و به مسئولان در این خصوص گوشزد کرده اند ولی ما شاهدیم که دهن کجی به ارزش ها می شود و این هم بر می گردد به نگاه و دیدگاه مسئولان وزارت علوم و دیگر مسئولان ما.

وی گفت: جریانی که به دنبال استحاله فرهنگی در کشور است این مسائل را برنامه ریزی می کند که متاسفانه از دولت اصلاحات این موارد به شکل سازمان دهی شده شروع شده و تا به الان ادامه پیدا کرده است.

ارسال نظرات