انتشارات روایت فتح :

پاداش‌هایی که شهدای جنگ و انقلاب نمی‌گیرند!

کتاب «شبیه خودش» خاطرات شهید حامد جوانی از مدافعان حرم است که از سوی انتشارات روایت فتح روانه بازار نشر شده و در آن به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره پاداش‌هایی که شهدای جنگ و انقلاب نمی‌برند اشاره شده است.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۷۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
به گزارش سرویس مدیریت ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ،  کتاب «شبیه خودش» یکی از مجموعه کتاب‌های مدافعان حرم است. شهید حامد جوانی متولد ۱۳۶۹ بود و در سال ۱۳۹۴ به شهادت رسید. این اثر روایت مختصری از زندگی کوتاه جوان مدافع حرم، پاسدار شهید حامد جوانی است که در سه فصل «تولد یک پروانه»، «شمع حرم خانه» و «قوربانین اُلوم عباس» به تصویر کشیده شده است. در این اثر ۳۳ خاطره از شهید جوانی روایت شده، این خاطرات از دوران کودکی‌اش آغاز می‌شود و خاطرات پایانی به دیدار خانواده شهدای مدافع حرم با مقام معظم رهبری اختصاص یافته است.
در بخشی از این کتاب که مربوط به دیدار خانواده شهید جوانی با مقام معظم رهبری است، آمده: «آقا از جعفر پرسیدند، آقای جوانی پسرتان کجا شهید شد؟ جعفر گفت؛ در سوریه. آقا فرمودند؛ شهدای مدافع حرم روز قیامت غیر اجر شهادتشان، دو، سه جور پاداش دیگر هم می‌گیرند از خداوند متعال. یکی پاداش هجرت‌شان را؛ ثواب هجرت را شهدای انقلاب و جنگ ما ندارند. دوم اجر شهادت در دیار غربت و دور از وطن را که این را هم خیلی از شهدای ما ندارند. سوم این که اینها علاوه بر اینکه جنگ را برده‌اند به مرزهای دشمن ما و نگذاشتند شهرها و مرزهای ما گرفتار جنگ شوند، از حرم اهل بیت پیغمبر(ص) هم دفاع کرده‌اند که این ویژگی را هم شهدای انقلاب و جنگ نداشتند. اینها ثواب دفاع از حرم اهل بیت را هم برده‌اند».
در ادامه می‌خوانیم: «فرمود؛ این شهدای عزیز که در غربت شهید شده‌اند، بین مردم کشور هم غریبند. مردم، قدر شهدای حرم و ارزش کاری که آنها کرده‌اند را ۱۰ سال دیگر، پانزده سال دیگر می‌فهمند.»
گفتنی است، کتاب «شبیه خودش» به قلم حسین شرفخانلو به نگارش درآمده و با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و بهای ۵۳ هزار ریال از سوی روایت فتح منتشر شده است.
ارسال نظرات