اقراریان در گفت و گو با «بسیج» عنوان کرد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: پیام مشخص رفع تدریجی تحریم‎ها این است که دشمن نمی‎خواهد هیچ گونه امتیازی به ملت ایران دهد و در مقابل می‎خواهد با همان روحیه سلطه و استکبار، عزت ملت ایران را بشکند.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۳۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
مهدی اقراریان کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص بیانات اخیر امام خامنه‎ای مبنی بر اینکه برخی مسئولان بعد از اجرای برجام از رفع تدریجی تحریم‎ها خبر می‎دهند در حالی که قبل از آن، سخن از لغو یکجای تحریم ها بود، تصریح کرد: عملا موضوع برجام از ابتدا در گام نخست با یک هندسه ناقص شکل گرفت؛ علت اینکه امروز رفع تدریجی تحریم‎ها به عنوان یک موضوع غیرقابل قبول از سوی مسئولین و رهبر معظم انقلاب مطرح می‎شود همین مسئله است.

اقراریان با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت جدید، سیاست‎های او در حوزه گفت و گوهای هسته‎ای همواره مورد تذکر رهبری معظم انقلاب قرار گرفت عنوان کرد: این هندسه ناقص برجام نشان دهنده این است که در متن و سندی که به عنوان برجام آن را به رسمیت شناختیم فاکتورهای لازم و تضمین‎های لازم را صورت ندادیم.

وی با اشاره به بیانات اخیر امام خامنه‎ای گفت: برخی از مسئولین و مردم فکر می‎کردند موضوع مذاکرات و برجام یک مسئله و موضوعی است که با مذاکره مستقیم با امریکا قابل حل و فصل است، درصورتی که تنها دستاوردی که این مسئله داشته روشنگری و بیداری بود که برای ملت ایران ایجاد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: پیام مشخص رفع تدریجی تحریم‎ها که از سوی دشمن مطرح می‎شود این است که دشمن نمی‎خواهد هیچ گونه امتیازی به ملت ایران دهد و در مقابل می‎خواهد با همان روحیه سلطه و استکبار، عزت ملت ایران را بشکند.

اقراریان در خاتمه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده بودند اصل مذاکرات به خاطر رفع تحریم ها بوده یادآور شد: به نظر می آید تیم عملیات روانی و رسانه ای دولت در آستانه انتخابات با مطرح کردن موضوعات انحرافی می‎خواهند ذهن مردم را از موضوع اصلی مذاکرات و برجام که حول رفع تحریم‎ها شکل گرفته که فلسفه وجودی برجام بود، منحرف کنند، در حالی که  تذکر اخیر مقام معظم رهبری درخصوص اینکه اکنون رفع تدریجی تحریم‎ها مطرح است نشان دهنده این بود که مردم فراموش نکنند فلسفه وجودی برجام چه بود و ما چرا این قدر به دشمن امتیاز دادیم.
ارسال نظرات