معاون منابع طبیعی استان زنجان:

سرانه فضای سبز زنجان یک پنجم میانگین جهانی است

میانگین سرانه فضای سبز در کشور و استان زنجان را به ترتیب ۲ هزار و یک هزار و ۲۰۰ مترمربع اعلام شده است.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۱۷
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون منابع طبیعی استان زنجان در بازدید از نهالستان کوشکن اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه سرانه فضای سبز زنجان یک پنجم میانگین جهانی است گفت: میانگین سرانه فضای سبز در کشور و استان زنجان را به ترتیب ۲ هزار و یک هزار و ۲۰۰ مترمربع اعلام شده است.

بهروز گنج‌خانلو افزود: نهالستان کوشکن زنجان دارای 50 هکتار مساحت است که بخشی از این سطح‌ها مربوط به جنگلهای دست کاشت بوده و بخشی دیگر را تاسیسات و مستحدثات تشکل داده‌اند.

وی اظهار داشت: در 22.2 هکتار از این مساحت گونه‌های مختلف نهال ویژه جنگلهای دست کاشت، تولید چوب و فضای سبز تولید می‌شود.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در نهالستان کوشکن دو گلخانه به مساحت یک هزار مترمربع (هر یک 500 مترمربع) ایجاد شده است عنوان کرد: در این نهالستان بیش از 20 گونه جنگلی، فضای سبز و تولید چوب تولید می‌شود.

وی با اشاره به توان تولیدی بالای نهال در نهالستان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: این نهالستان توانایی تولید 5 برابر ظرفیت فعلی یعنی توانایی تولید 5 میلیون اصله نهال را دارد که در صورت تخصیص اعتبارات این امر محقق می‌شود.

گنج‌خانلو با اشاره به پایین بودن سرانه فضای سبز در استان زنجان خاطر نشان ساخت: سرانه فضای سبز در استان زنجان یک پنجم سرانه فضای سبز جهانی است.

وی میانگین سرانه فضای سبز در کشور و استان زنجان را به ترتیب 2 هزار و یک هزار و 200 مترمربع اعلام کرد.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بر لزوم توسعه فضای سبز و تدوین برنامه‌های مشخص برای عملیاتی شدن این هدف تاکید کرد و گفت: مسئولان ذی‌ربط استان زنجان ضروری است تا به منظور حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، سرمایه‌گذاری‌های خود را به سمت افزایش فضای سبز زنجان سوق دهند.

ارسال نظرات