مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

اگر معارف بلند قرآنی در زندگی جاری شود، جایی برای افکار شیطانی باقی نمی‌ماند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: اگر معارف بلند قرآنی در زندگی جاری شود، جایی برای افکار شیطانی باقی نمی‌ماند و به همین دلیل جامعه امروز ما نیازمند تربیت قرآنی است تا روح و جسم و جان افراد با این آموزه‌ها آراسته شود.
کد خبر: ۸۷۲۴۹۷۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی شهر دلبران که عصر امروز در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به ترویج معارف بلند قرآنی نیاز دارد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه قرآن همه چیز ماست، افزود: راه جبران عقب‌ماندگی‌ها با قرآن و آموزه‌های قرآنی است.

به گفتهمدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، اگر معارف بلند قرآنی در زندگی جاری شود، جایی برای افکار شیطانی باقی نمی‌ماند و به همین دلیل جامعه امروز ما نیازمند تربیت قرآنی است تا روح و جسم و جان افراد با این آموزه‌ها آراسته شود.

وی قرآن را حاوی روش درست زیستن و دربردارنده سعادت فردی، اجتماعی و اخروی اعلام کرد و گفت: پیامبر اعظم(ص) زندگی سعادتمندانه و مرگ شهادت‌گونه و هدایت روز قیامت را در پناه بردن به قرآن و عمل به آموزه‌های آن عنوان کرده‌اند.

کرمی افزود: قرآن محکم‌ترین دژ در برابر نفوذ شیطان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی در کردستان در سال جاری توسعه می‌یابد، افزود: محوریت تمام برنامه‌های فرهنگی استان بر اساس قرآن کریم خواهد بود.

وی از فعالیت 100 خانه قرآن روستایی و 126 خانه قرآن شهری در کردستان خبر داد و گفت: 27 مؤسسه قرآنی نیز در استان فعالیت دارند که سه واحد آن به شهرستان قروه اختصاص دارد.

کرمی افزود: 35 خانه قرآن شهری و 27 خانه قرآن روستایی در شهرستان قروه برای آموزش قرآن کریم به علاقه‌مندان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از سال91 تا کنون 49 دوره تربیت معلم قرآن کریم در استان برگزار شده است، افزود: 4 دوره از این تعداد مختص شهرستان قروه بوده است.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، 4 دوره حفظ قرآن کریم نیز در این مدت در استان برگزار شده که نیمی از این دوره‌ها در شهرستان قروه بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار