در جلسه شورای فرهنگی و ستاد ساماندهی امور جوانان بانه عنوان شد
رییس کتابخانه های عمومی بانه گفت: زیربنای کتابخانه ها در شهرستان بانه حدود یک هزار و 480 متر مربع است.
کد خبر: ۸۷۲۴۹۶۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صفر حسین زاده امروز در سومین جلسه شورای فرهنگی و ستاد ساماندهی امور جوانان بانه افزود: سرانه فضا و زیربنای کتابخانه های عمومی بانه با استاندارد فاصله زیادی دارد که استاندارد فضا برای هر نفر چهار مترمربع است.

وی اظهار کرد: شهرستان بانه دارای پنج باب کتابخانه عمومی است که دو کتابخانه در خود شهر بانه و سه کتابخانه در شهرهای اقماری آرمرده، کانی سور و بوئین قرار دارد.
او به آمار شاخص های مهم کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین شاخص های کتابخانه های عمومی شاخص زیر بنا و فضای کتابخانه است.
وی اظهار کرد: زیربنای کتابخانه ها در شهرستان بانه حدود یک هزار و 480 متر مربع است و متاسفانه چندین سال است که این شاخص در بانه افزایش پیدا نکرده است.
حسین زاده افزود: یکی دیگر از شاخص ها عنوان کتاب است که در چهار ماهه اول سال گذشته 57 هزار و 142 عنوان بوده که این میزان در چهار ماهه سال جاری به 58 هزار و 889 عنوان رسیده است در سال جاری دو و 88 دهم درصد افزایش داشته است.
وی گفت: نسخه کتاب هم یکی دیگر از شاخص های مهم کتابخانه است که تعداد نسخ کتاب در چهار ماهه سال قبل 69هزار و 532 نسخه بوده که در چهار ماهه سال جاری به 71 هزار و 450 نسخه رسیده است.
رییس کتابخانه های عمومی بانه با بیان اینکه در چهار ماهه اول سال قبل یک هزار و 571 نفر عضو فعال داشتیم، افزود: این میزان در مدت مشابه سال جاری به یک هزار و 721 نفر رسیده که بیش از 9 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تا آخر تیر 11 هزار و40 نفر به کتابخانه های شهرستان مراجعه کردند، گفت: در مدت مشابه سال جاری این میزان به 15هزار و 278 نفر رسیده که 38 درصد رشد داشته است.
این مسئول خاطر نشان کرد: در چهار ماهه اول سال 94 شش هزار342 کتاب به امانت داده شده و در سال جاری به شش هزار 456 کتاب رسیده است.
وی گفت: نیم درصد درآمد کل شهرداری ها سهم کتابخانه های عمومی در هر شهری است و شهرداری ها مکلف هستند هر ساله نیم درصد از کل درآمد خود را به کتابخانه های عمومی پرداخت کنند.
وی تصریح کرد: در چهار ماه گذشته از اول سال 94 شهرداری بانه 80 میلیون ریال به کتابخانه های عمومی پرداخت کرده و در سال جاری نیز 150 میلیون ریال پرداخت کرده است.
حسین زاده گفت: شهرداری آرمرده در چهار ماه گذشته از اول سال گذشته پنج میلیون ریال و در سال جاری نیز همین میزان سهم کتابخانه های عمومی را پرداخت کرده است.
وی اظهار داشت: شهرهای آرمرده و کانی سور به لحاظ پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها رشد منفی دارند و شهر کانی سور در چهار ماه گذشته از اول سال قبل چهار میلیون و 170 هزار ریال و شهر بوئین هم دومیلیون و410 هزار ریال به حساب کتابخانه های عمومی واریز کرده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: سهم پرداختی نیم درصد شهرداری به کتابخانه های عمومی در سال جاری 69 درصد رشد مثبت داشته است.
ارسال نظرات