رئیس اداره گاز ناحیه سقز با بیان اینکه روستاهای شهرستان سقز کم برخوردارترین روستاهای استان از نعمت گاز بوده اند، گفت: ۱۶۰ روستا از نعمت گاز بهره مند می شوند.
کد خبر: ۸۷۲۴۹۵۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کمال رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کار گازرسانی به ۱۴ روستای سقز با اعتبار ۵۰ میلیار ریال در دست اجرا است که امیدست در هفته دولت امسال، شش روستا از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی افزود: تا پایان سال ۹۱ شهرهای سقز و صاحب و ۶۵ روستا از نعمت گاز برخوردار بودند که در دولت تدبیر و امید و امید ۱۰۹ روستای سقز گازرسانی شده است.

وی اضافه کرد: تعداد مشترکان شهری و روستایی هم از سال ۹۲ تا ۹۵ به ترتیب از ۳۹ هزار و ۶۴۰ و چهار هزار و ۴۴۶ به ۴۹ هزار و ۱۱۴ و ۹ هزار و ۴۵۶ مشترک و به طور کلی از ۴۴ هزار و ۸۸ مشترک به ۵۸ هزار و ۵۷۰ مشترک افزایش یافت.

رضایی با بیان اینکه روستاهای شهرستان سقز از لحاظ برخورداری از نعمت گاز از کم برخوردارترین روستاهای استان کردستان بودند، عنوان کرد: همچنین مراحل تامین اعتبار و تهیه پکیج گازرسانی به منطقه میرده و ۹ روستای بخش سرشیو هم در حال پیگیری و انجام است .

وی با عنوان اینکه دولت یازدهم اهمیت زیادی برای خدمات رسانی در حوزه گازرسانی روستایی و از برنامه های اصلی وزارت خانه نفت است، بیان کرد: گازرسانی از سال ۹۲ در این شهرستان روند بسیار افزایشی داشته است .

وی اقدامات گازرسانی در دولت تدبیر و امید را تشریح کرد و گفت: روستاهای گازرسانی شده در سال ۹۲ تعداد ۱۵ روستا بود که با اعتباری افزون بر۴۵ میلیارد ریال عملیات آن انجام شد و در سال ۹۳ نیز ۳۸ روستا با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و درسال ۹۴ هم تعداد ۲۸ روستا با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال گازرسانی شد.

وی اعلام کرد: با برخورردار شدن ۱۴ روستای در دست اجرا تعداد روستاهای دارای نعمت گاز در شهرستان سقز ۱۶۰روستا خواهد رسید

ارسال نظرات