مداخله شهرداری در بافت فرسوده الزامی است، چرا که در شهر زنجان برنامه مدونی برای بازآفرینی بافت فرسوده وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۴۸۳۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان زنجان در ستاد بازآفرینی پایدار و محله‌های هدف برنامه احیای بهسازی و نوسازی شهرستان زنجان، گفت: مداخله شهرداری در بافت فرسوده الزامی است.

مجید فرخی با اشاره به اینکه باید موضوع بازآفرینی بخش فرسوده شهری در دستور کار قرار گیرد، افزود: این بخش‌های شهر به هنگام بروز حوادث می‌توانند متحمل خسارات زیادی شوند.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان برنامه مدونی برای بازآفرینی بافت فرسوده وجود ندارد، اظهارداشت: برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت مداخله مستقیم در بحث بازآفرینی بافت فرسوده حرکت کند.

فرخی با اشاره به اینکه باید برای مداخله در بافت فرسوده برنامه‌ریزی لازم انجام گیرد، عنوان کرد: این برنامه‌ها باید در دو مقطع زمانی میان مدت و بلند مدت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیلات مشخصی در شهرداری زنجان برای ساماندهی امور مربوط به بافت فرسوده وجود ندارد، گفت: این در حالی است که در برخی از شهرهای کشورمسؤولیت ساماندهی این بافت به تشکیلات بافت فرسوده واگذار می‌شود.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه ساماندهی بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، خاطر نشان ساخت: به هنگام بروز حوادث و خطرات احتمالی رساندن خدمات امدادی و مشکلات پس از آن به بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی بسیار زیاد است.

ارسال نظرات