اسماعیلی تذکر داد: افراد از رها کردن ته سیگار در عرصه‌های مرتعی و جنگلی خودداری کرده و حتماً از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.
کد خبر: ۸۷۲۴۷۹۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از منابع خبری، فرمانده عملیات یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری ادامه داد: همچنین توصیه ما به دامدارانی که برای چرای دام وارد عرصه‌های مرتعی می‌شوند این است که اگر آتش روشن می‌کنند مراقب باشند و آتش‌بر بزنند، اگر آتش به علوفه‌های خشک سرایت کند تمام مرتع می‌سوزد.

عبدالرحیم اسماعیلیاظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و همچنین زمان برداشت محصول برنج، لازم است کشاورزان در صورت روشن کردن آتش حتماً با منابع طبیعی هماهنگ کنند تا آتش به جنگل سرایت نکند.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه فصل تابستان را پشت سر می‌گذاریم و مسافران بسیاری برای تفرج و طبخ غذا و درست کردن کباب وارد جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی مازندران می‌شوند توصیه ما به این افراد این است که حتماً پس از خاموش کردن آتش اطمینان کامل حاصل کرده و سپس منطقه را ترک کنند.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین افراد از رها کردن ته سیگار در عرصه‌های مرتعی و جنگلی خودداری کرده و حتماً از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به وقوع چندین فقره آتش‌سوزی طی روزهای گذشته در مازندران، تصریح کرد: روز گذشته در پی آتش‌سوزی حدود 8 هکتار از عرصه‌های مرتعی آمل و روز یک‌شنبه 17 مرداد ماه امسال حدود 3 هکتار از عرصه‌های مرتعی سوادکوه در آتش سوخت.

فرمانده عملیات یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- منطقه ساری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر درخت راش اکسیژن دو نفر را تأمین می‌کند لازم است افراد با توجه به گرما و بالا بودن دمای هوا به توصیه‌ها توجه کنند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود نیروی حفاظت از جنگل‌های مازندران اشاره کرد و افزود: در سال 66 یک پاسگاه جنگل‌بانی دارای 25 نیرو بود در حالی‌که الان با سه نیرو البته با این وسعت جنگل و اینکه جنگل هیچ در و پیکری ندارد در حال فعالیت است.

وی با اشاره به شهادت قرق‌بان جنگل نور در خرداد ماه امسال، اظهار کرد: متاسفانه نیروهای قرق‌بان و جنگل‌بان از داشتن حداقل امکانات محروم هستند که امیدواریم مرجع قضایی با افراد سودجو و فرصت‌طلبی که وارد جنگل‌ها می‌شوند برخورد کرده و دست قاچاقچیان را از منابع طبیعی کوتاه کند.

فرمانده عملیات یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری تصریح کرد: ساعت 12 شب گذشته دو متهم که با یک دستگاه خودرو برای قطع درخت وارد جنگل‌های کیاسر شده بودند با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند و امروز پرونده آنان که دارای چندین فقره سابقه تخلف در این زمینه هستند به دادگاه ارسال می‌شود.

اسماعیلی در پایان گفت: درخواست ما از مرجع قضایی این است افرادی که دست به این‌گونه تخلفات می‌زنند به اشد مجازات محکوم شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها