اردیبهشت ماه امسال چند مورد از این بیماری در غرب استان از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گزارش شد اما در مرکز و شرق استان گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در مدت اخیر گزارش نشده است.
کد خبر: ۸۷۲۴۷۹۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از منابع خبری، حسین رضوانی درباره بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه گزارشی در مورد تب کریمه کنگو یا بیماری CCHF در استان نشده است.

وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه امسال چند مورد از این بیماری در غرب استان از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گزارش شد اما تلفات جانی نداشتیم، افزود: در مرکز و شرق استان گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در مدت اخیر گزارش نشده است.

مدیر‌کل دامپزشکی مازندران ادامه داد: اگر گزارشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی درباره این بیماری به سازمان دامپزشکی گزارش شود تمام مناطق آلوده را کنترل می‌کنیم که طی چند ماه اخیر هیچ‌گونه گزارشی حتی در غرب استان هم دریافت نشده است.

رضوانی بیان کرد: اگر از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام ‌شد احتمال این بیماری وجود دارد، یقیناً این احتمال را باید داد اما در حال حاضر هیچ گزارشی از سوی بخش بهداشتی دانشگاه اعلام نشده است و فقط در حد احتمال شیوع این بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: بیماری تب کریمه کنگو بیماری مسری از کنه ناقل بیماری به انسان است که از طریق نفوذ در پوست انسان براحتی قابل انتقال است.

مدیر‌کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه کنه رابط انتقال بیماری تب کریمه کنگو از دام به انسان است، گفت: شیوع این بیماری از طریق دام آلوده و ترشح خونی و یا کنه آلوده به انسان سرایت می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها