خبرهای داغ:
عضوهیئت علمی جامعه الزهراء(س) تاکید کرد:

تامین امنیت اخلاقی و اجتماعی بانوان با الگو پذیری از شخصیت حضرت معصومه(س)

عضوهیئت علمی جامعه الزهراء(س) گفت:در جامعه حاضر نیز زنان و دختران ما باید با طهارت، ولایت مداری و ولابت پذیری ،حفظ عفاف و حجاب و الگو پذیری از شخصیت ممتازحضرت معصومه(س) امنیت رفتاری، اخلاقی و اجتماعی را برای خود تامین کنند.
کد خبر: ۸۷۲۴۷۱۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
تامین امنیت اخلاقی و اجتماعی بانوان با الگو پذیری از شخصیت حضرت معصومه(س)
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، معصومه ظهیری مسئول اموربانوان و خانواده استانداری قم در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به جایگاه حضرت معصومه(س) والگوپذیری دختران از این بانوی کرامت گفت: کریم اهل بیت(ع) از ابعاد قابل مختلفی مورد برسی و توجه است چرا که فرزند امام موسی کاظم(ع) بوده و در ولایت مداری و ولایت پذیری دارای ظرفیتهای شایسته ای بوده است.

وی افزود: حضرت معصومه(س) چه در دوران امام رضا(ع) که منجر به هجرت از مدینه  به ایران شد  و چه در دوران پدر بزرگوارشان همواره توانسته مسئولیتهای زیادی را در تمام مسائل مختلف برعهده بگیرند.

عضوهیئت علمی جامعه الزهراء(س) ادامه داد: خصوصیات و ویژگی های فردی و اخلاقی حضرت معصومه(س) به گونه ای بوده که حتی قبل از تولد آن حضرت روایت شده فرزندی از فرزندان موسی متولد خواهد شد که مرقد آن در قم خواهد بود و به شفاعت او مردم به بهشت می روند.

مسئول امور بانوان و خانواده استانداری قم تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه(س)  به عنوان الگوی اخلاقی و رفتاری برای زنان معرفی شده است با توجه به اینکه هرگز کسی از عصمت مطلق برخوردار نسیت اما حضرت معصومه(س) بر اساس پیروی از امامت ولایت مداری به این مقام شامخ نائل شده و به معصومه(س) ملقب شدند.

وی اظهارداشت: این شخصیت ممتاز آنقدرمؤثربود که وقتی امام رضا(ع) در حصر بود ایشان توانست پیام های امام رضا(ع)  را دریافت و به رابطین برساند و اینگونه یک زن توانست با حمایت و ولایت مداری خویش جایگاه امام رضا(ع) را در شهرمدینه حفظ کند.

عضوهیئت علمی جامعه الزهراء(س) یادآور شد: در جامعه حاضر نیز زنان و دختران ما باید با طهارت، ولایت مداری و ولابیت پذیری و حفظ عفاف و حجاب و الگو پذیری از شخصیت ممتاز حضرت معصومه(س) امنیت رفتاری، اخلاقی و اجتماعی را برای خود تامین کند.

ظهیری خاطر نشان ساخت: درعصر کنونی تامین امنیت اجتماعی زنان در راستای الگوی پذیری از بانوی کرامت برعهده حاکمان دینی است که باید زمینه های لازم را فراهم کنند.

وی بیان داشت: زنان و دختران جامعه اسلامی و دینی ما باید با کسب معرفت  و محبت نسبت به بانوی کرامت حضرت معصومه(س) مسائل خود را حل کنند و از وجود این گوهر ارزشمند استفاده نمایند.

مسئول امور بانوان و خانواده استانداری قم تاکید کرد: حضرت معصومه(س) نگین قم و محل برخواستن بسیاری ازعلما شده ومبدا بسیاری ازانقلاب ها ازجمله انقلاب اسلامی بوده است که باید به آن توجه داشت.

ظهیری افزود: حضرت معصومه(س) باتوجه به اینکه یک زن بوده و دارای محدودیت خاصی در زمان خود بودند اما توانستند با حفظ عفت و پاکدامنی وحرکت درمسیر ولایت و امامت درعرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه با قبول مسئولیتهای فراوان حضور داشته باشد و همواره از امامت و ولایت حمایت کند.

عضوهیئت علمی جامعه الزهراء(س) گفت: امید است که زنان و دختران جامعه باید با توجه به ابعاد مختلف شخصیتی حضرت معصومه(س) و الگوپذیری ازشخصیت رفتاری و اخلاقی ایشان نمونه بارز یک زن مسلمان در شهر مقدس قم باشند.
ارسال نظرات