خبرهای داغ:
دانش آموز جهادگر گفت: در این دنیا هیچ کاری به راحتی انجام نمی شود و تمام انسان های موفق انواع مشکلات را در راه خود پیموده اند و من به علت داشتن علاقه به این کار عاشقانه در این اردو شرکت کردم.
کد خبر: ۸۷۲۴۷۱۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، در فرمایش مقام معظم رهبری داریم که " بسيج سازندگى و اين اردوهاى هجرت را قدر بدانيد. عشق و ایمان، بصیرت و همت؛ اینها ستونهای اصلی کار جهادی است".

و نیز رهبر انقلاب در بیانی دیگر فرمودند " شما با عمل خودتان مردم را به ايمان، به اسلام، به دين دعوت مي‌كنيد. از اين مهم‌تر، خدمتى است كه شما به خودتان مي‌كنيد؛ استعدادهاى درونى خودتان را فعال مي‌كنيد؛ به بالقوه‌هایى كه در وجود شما هست، فعليت مي‌بخشيد؛ تجربه پيدا مي‌كنيد و با زندگى مردم آشنا مي‌شويد".

ما هم تصمیم گرفتیم با حضور در هنرستان خلیج فارس با فعالیت یک گروه از دانش آموزان شرکت کننده در طرح هجرت 3 تابستان 95 بیشتر آشنا شویم.

شش دانش آموز بسیجی تحت نظر سرگروهی که خود نیز دانش آموز بود و گروه را مدیریت می کرد و نظارت مسئولین در مدرسه و بسیج دانش آموزی و سازندگی این راه را برای رنگ کاری ساختمان مدرسه ای قدیمی ساخت هموار ساخته است.

مدرسه ای که قرار است برای یک سال تحصیلی جدید با محیطی تمیز تر و آباد تر پذیرای محصلان شود و به همت و تلاش دانش آموزانی نیاز است که شاید حتی از این مدرسه نبودند.

تحصیلی متفاوت در اوقات فراغت از تحصیل با حضور در اردوهای طرح هجرت3 

دانش آموز جهادگر: با وجود مشکلات و سختی کار، بهره زیادی از این اردو بردیم

امیرحسین آهنی دانش آموز سال سوم دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: علاقه زیادی به شرکت در برنامه های بسیج بویژه اردوهای جهادی دارم.

وی عنوان کرد: اتفاقات خوبی در این اردو برایم افتاد که مطلوب بود با دوستان جدیدی آشنا شدم و از آنان چیزهای زیادی یاد گرفتم و مشکلی که در این کار داشتیم این بود که بچه ها با وجود گرمای زیاد و گرو غبار مشغول به انجام کار بودند.

این دانش آموز شرکت کننده در طرح هجرت 3 گفت: من در کنار انجام کار و فعالیت در طرح هجرت به کلاس های قرآن و احکام هم می روم و از اوقات فراغت خود استفاده کافی را می برم.

تحصیلی متفاوت در اوقات فراغت از تحصیل با حضور در اردوهای طرح هجرت3 

دانش آموز جهادگر: باقیات و صالحات در کنار کسب مهارت رنگ کاری از توفیقات ما در این اردو بود

حسین آرش فرمانده واحد بسیج دانش آموزی حر در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه در پایه سوم دبیرستان رشته علوم تجربی در مدرسه علامه طباطبایی بیرجند مشغول تحصیل هستم ، گفت: از سال گذشته فصل تابستان در خدمت بسیج هستم و امسال هم این افتخار را دارم تا در اردوی جهادی رنگ کاری شرکت کنم .

وی ادامه داد: در این دنیا هیچ کاری به راحتی انجام نمی شود و تمام انسان های موفق انواع مشکلات را در راه خود پیموده اند و من به علت داشتن علاقه به این کار عاشقانه در این اردو شرکت کردم.

آرش اظهار داشت: تمامی دانش آموزانی که در این اردو شرکت کردند هم باقیات و صالحات و هم مهارت لازم برای رنگ کاری را کسب کرده اند.

سرگروه این گروه جهادی دانش آموزی گفت: ابوالفضل عبدالله زاده، مهدی گواهی، مهدی مرتضایی، سعید مالدار، محمدرضا بیگمی و امیرحسین آهنی در این اردو حضور دارند.

وی درباره نوع فعالیت این دانش آموزان عنوان کرد: در مرحله اول بچه ها کار بتونه زنی را شروع کردند و سپس گروه دیگری از بسیجیان سمباده را شروع کردند.

آرش اضافه کرد: پس از آماده سازی سالن و کلاس ها برای رنگ کاری با روحیه جهادی دست به کار شدیم و عاشقانه و هوشمندانه کار رنگ کاری ساختمان را به اتمام رساندیم و سپس تمام ضایعات باقی مانده در کلاس ها و سالن را به خوبی تمیز کردیم.

تحصیلی متفاوت در اوقات فراغت از تحصیل با حضور در اردوهای طرح هجرت3 

مدیر هنرستان هوشمند خلیج فارس: از کار دانش آموزان در طرح هجرت رضایت کامل دارم

امینی نسب مدیر هنرستان هوشمند خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: تهیه مواد، مصالح و ابزار کار با مدیر مدرسه است و من از برنامه جهادی طرح هجرت 3 بسیج دانش آموزی رضایت کامل را دارم.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای مهمی که باید در کشور ما انجام گیرد همین گونه طرح ها است که عده ای از دانش آموزان فعال و جهادگر در یک کار تیمی حاضر شوند و فعالیت کنند.

این مدیر مدرسه بیان کرد: این کار تیمی باعث می شود که دانش آموزان یاد بگیرند که در یک برنامه دسته جمعی می توانند مفید باشند و در مکان هایی که توانایی مالی کافی ندارند حضور تیم بسیجی و حرکت جهادی می تواند بسیار موثر باشد.

وی ابراز داشت: از همه مهمتر اینکه نوجوانان در این سن پایین فرهنگ کار کردن را یاد می گیرند. و وظیفه آموزش و پرورش و بسیج است که فرهنگ کار را ترویج دهند.

اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای آموزش فرهنگ کار و تلاش به دانش آموزان است

امینی نسب ادامه داد: دانش آموزان در اوقات فراغت تابستان باید در کنار گذراندن کلاس های علمی، قرآنی، احکام و ورزشی در یک کار گروهی برای آبادانی کشور و کمک به محرومین حاضر شوند و در این فرصت بدست آمده خود را از هیچ برنامه مفیدی محروم نسازند.

وی خاطرنشان کرد: نکات مهمی که مجریان طرح هجرت 3 باید به آن توجه داشته باشند اینکه کار باید با توجه به مقتضیات سنی و توانایی دانش آموزان باشد که تشویق شوند و دلسرد نشوند که این موضوع رعایت می شود.

مدیر هنرستان خلیج فارس افزود: برای تشویق بیشتر این دانش آموزان در کار جهادی باید علاوه بر در نظر گرفتن ذوق و استعداد خودشان امتیازی نیز برای آنان قائل شویم که ترغیب شوند به سمت مستقل شدن حرکت کنند و این احساس را هر چند کم اما تجربه کنند.

وی متذکر شد: شهرستان بیرجند به این بزرگی و با این تعداد دانش آموز انتظار داریم که این طرح با تعداد تیم های بیشتری دنبال شود و به دنبال آن باید دست در دست هم این فرهنگ را جا بیندازیم که برای آبادانی میهن اسلامی خود باید خون دل خورد و کار کرد.

تحصیلی متفاوت در اوقات فراغت از تحصیل با حضور در اردوهای طرح هجرت3 

جهاد اقتصادی لازمه اش کار و همت مضاعف است

امینی نسب خطاب به مسئولین تاکید کرد: اگر می خواهیم کمبودها و عقب ماندگی ها را در حوزه های مختلف جبران کنیم لازمه اش افزایش بازده کاری در محیط های کاری بخصوص در سازمان ها و دستگاه های دولتی است یعنی به جای 8 ساعت باید 12 ساعت در طول روز کار کنیم و این جهاد اقتصادی که رهبر انقلاب دستور دادند لازمه آن کار و همت مضاعف است .

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ای که توقع بالای جوانان و تنبلی و مفت خوری به آفت بزرگی برای جوانان و نوجوانان تبدیل شده؛ این حرکت بسیار مثبت است چون سرمایه های ریالی و انسانی به خصوص نیروهای جوان در ایام تعطیلات خیلی موثرند .

اردوهای جهادی دانش آموزی طرح هجرت 3 گسترش یابد

مدیر هنرستان خلیج فارس اظهار داشت: باید تلاش شود که دانش آموزان علاوه بر نقاشی ساختمان در عرصه های مختلف فنی و غیر فنی مهارت کسب کنند و زیر نظر یک استاد ماهر این کار اردوهای جهادی تابستان در عرصه های مختلف گسترش یابد .

وی خطاب به مسئولین فرهنگی عنوان کرد: آموزش و پرورش و بسیج و سپاه با همکاری هم موانع قانونی را رفع کنند تا این طرح مفید و موثر اردوهای طرح هجرت3 در طول سال تحصیلی نیز جریان داشته باشد و جوانان و نوجوانان بتوانند به جامعه خود به خصوص به محرومین خدمت کنند و این کاری سودمند برای آینده جوانان در نظام اسلامی است.

 
انتهای پیام/1200

ارسال نظرات
پر بیننده ها