حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در اختتامیه ششمین همایش بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه:
نماینده ولی فقیه در سپاه صیانت از نرم افزار دینی و اصول را از جمله رسالت‌های مهم حوزه دانست و گفت: روحانیون باید اسلام ناب و انقلابی را به همگان معرفی کنند.
کد خبر: ۸۷۲۴۶۵۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سپاه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در ششمین همایش بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه قم و خراسان در جمع اساتید سطح یک حوزه در مجتمع فرهنگی – آموزشی امامت به تشریح معیارهای روحانیت و حوزه‌های علمیه شانقلابی پرداخت و گفت: فراوانی یک موضوع در قرآن حاکی از اهمیت آن موضوع است؛ بیش از 1500 آیه در قرآن پیرامون دشمن شناسی وجود دارد که در 300 آیه به موضوع نفاق پرداخته شده است.

وی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر اظهار کرد: انقلابی گری، نفوذ، بازسازی درونی قدرت و استحکام درونی نظام از موضوعاتی هستند که مقام معظم رهبری در سالهای اخیر همواره در بیاناتشان مورد توجه قرار داده‌اند که نشان از اهمیت این موضوعات از منظر معظم له دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفتمان‌ها را تابعی از جوهره صاحبان آنها توصیف و تصریح کرد: اگر این گفتمان‌ها متناسب با نیاز جامعه و شرایط و اقتضاعات به روز نشوند دچار انحراف شده و نمی‌توانند نقش مؤثر خود را ایفا کنند.

وی "رهبری مطلوب" و "قانون مطلوب" را از ارکان اساسی در استانداردهای دینی معرفی و خاطر نشان کرد: هیچ مکتبی همانند دین مبین اسلام تاکنون نتوانسته انسان کامل را معرفی کرده و شاخص‌ها و معیارهای آن را برشمارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اتکا و درک صحیح از استاندارهای دینی، درک صحیح از مقتضیات زمان، همسویی با مرجعیت و درک درست از دشمنان را از معیارهای انقلابی بودن حوزه و روحانیت برشمرد و تصریح کرد: جریان شناسی، توجه به نیازها و ترجیح بر خواسته‌ها، شجاعت در بیان نظر، حمایت از مواضع رهبری، موضع گیری در برابر انحرافات و رعایت تولی و تبری نسبت به جریانهای خودی و غیر خودی از دیگر معیارهای انقلابی‌گری حوزه‌های علمیه می‌ باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ولایت ریشه الهی دارد گفت: فقیه جامع الشرایط در 5 اصل حجیت در احکام، تبعیت، نصب، اختیارات در اداره حکومت و رسالت با انبیای الهی و امامان معصوم اشتراک دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه صیانت از نرم افزار دینی و اصول را از جمله رسالت‌های مهم حوزه دانست و با بیان اینکه ائمه جمعه و روحانیت باید خطرات متوجه انقلاب را رصد کنند اظهار کرد: در مقطع کنونی آگاهسازی، هوشیارسازی، همراه سازی، بصیرت افزایی و مصون سازی از مهمترین نقشهای روحانیت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به پیامدهای بی تفاوت بودن حوزه و روحانیت نسبت به انقلاب گفت: فاصله گرفتن از محور ولایت الهی، اختلاف در نیروهای سنتی، عقب ماندن از مرجعیت هدایت جامعه، جایگزینی دیگران به عنوان رهبری فکری، ظهور و بروز بدعتها در دین، تنها ماندن محور ولایت و افزایش تهدید دشمنان، عدم پاسخگویی به نیازهای جهان اسلام و فاصله گرفتن نیروهای انقلابی از حوزه‌ها از مهمترین پیامدهایی است که در صورت عدم اتخاذ مواضع و برخورداری از دیدگاههای انقلابی در حوزه‌ها واقع می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه حاکم شدن بی تفاوتی فکری در حوزه‌ها منجر به برعهده گرفتن مرجعیت فکری جامعه توسط افراد فاقد صلاحیت خواهد شد تصریح کرد: امروز جهان اسلام با 3 اسلام بدلی سکولار، داعشی و لندنی مواجه است و روحانیت و حوزه‌ها با عمل انقلابی می‌ بایست اسلام ناب را به جهانیان معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال تصرف در ادراک مردم است گفت: هرچند در طی سالیان متمادی شاهد تغییر استراتژی امریکا از جنگهای نیابتی سخت افزاری به جنگ نرم، تحریم و... بوده‌ایم اما این تغییر رویکردها در ماهیت دشمنی امریکا با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تغییری ایجاد نمی‌کند و امریکایی‌ها در سالهای پس از پیروزی انقلاب همواره اهداف براندازانه خود علیه ما را دنبال می‌کنند.
ارسال نظرات