سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در تلاش است همه روزه، ساعت 11، رصد سریع رسانه های مختلف کشور را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. با ما همراه باشید...
کد خبر: ۸۷۲۴۶۳۸
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج - نامه "آن مردی که رفته بود" به رئیس جمهور آمریکا و اظهارات مجید انصاری درباره شکایت از توهین کنندگان به رئیس جمهور، تیتر روزنامه های امروز بود. تیترهایی از قبیل حاشیه های نامه "محمود" به "باراک"؛ "از محمود به باراک"؛ واکاوی یک نامه نگاری"؛ "شکاین دولت از برخی روحانیون" و... البته این دو موضوع فقط در روزنامه های زنجیره ای دیده می شود و سهمی در روزنامه های جریان مقابل ندارند. نامه رئیس جمهور سابق به اوباما در روزنامه های آفتاب یزد، آرمان، ابتکار، بشارت نو، خراسان، روزان، شرق و وقایع اتفاقیه و خبر مجید انصاری درباره شکایت دولت از توهین کنندگان به رئیس جمهور در روزنامه های آفتاب یزد، آرمان، ابتکار، اسرار، اطلاعات، اعتماد، ایران، بشارت نو، جمهوری اسلامی، روزان، شرق، مردم سالاری و وقایع اتفاقیه روی کیوسک ها رفت.

آفتاب یزد - نامه به اوباما برای دیده شدن!

خبر خوش برای نجومی بگیران/ جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران

این روزنامه با اشاره به نامه رئیس جمهور سابق به اوباما نوشت: محمود احمدی نژاد برای سومین بار به رئیس جمهور آمریکا نامه نوشت. "آفتاب" هدف احمدی نژاد از نامه نگاری با اوباما را انتخاباتی قلمداد کرد.

آرمان - دلواپسي احمدي‌نژاد براي اوباما

خبر خوش برای نجومی بگیران/ جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران

این روزنامه بر خلاف ادعای روزنامه هم طیفش (آفتاب یزد) نوشت: احمدی نژاد برای چهارمین بار به رئیس جمهور آمریکا نامه نوشت.

آرمان در ادامه این گزارش نوشت: محمود احمدي‌نژاد درحالي براي سومين بار به باراك‌ اوباما و چهارمين بار، براي مقام رياست‌جمهوري ايالات‌متحده آمريكا نامه مي‌نويسد كه به هيچ‌ يك از چهار نامه قبلي او، آن ‌هم در هنگامي كه حائز مقام رياست دولت ايران بود، پاسخي داده نشد! اين درحالي است كه با پيروزي حسن‌ روحاني در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲، رئيس‌جمهور ايالات‌متحده آمريكا، با ارسال نامه‌اي، پيروزي رئيس دولت تدبير و اميد در انتخابات را به او تبريك گفته و مسائلي را مطرح مي‌كند.

تهدید روحانی توسط اصلاح طلبان در روزنامه رفسنجانی

رسول منتجب‌نيا در گفت‌وگو با آرمان گفت: روحاني به اصولگرايان نزديك شود، آلترناتيو معرفي مي‌كنيم.

منتجب نیا افزود: قرار نيست كه هميشه اصلاح‌طلبان بي‌دريغ از دولت حمايت كنند و در طرف مقابل تره هم خورد نكند؛ اگر آقاي روحاني در جريان اصولگرايي ذوب شود به صورت طبيعي بين آقاي روحاني و جريان اصلاحات فاصله ايجاد مي‌شود. در چنين شرايطي اصلاح‌طلبان از آلترناتيو خود استفاده خواهند كرد. 


جوان - لغو کنسرت‌ها به يک درصد هم نمي‌رسد

خبر خوش برای نجومی بگیران/ جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران

این روزنامه با اشاره به اظهارات عبدالرضا رحماني‌ فضلي روز گذشته درباره برخي اتفاقات پيش ‌آمده نسبت به لغو کنسرت‌ها در برخي از استان‌هاي کشور، نوشت: وزیر کشور گفت که لغو کنسرت‌ها در سراسر کشور شايد به يک درصد هم نمي‌رسد، البته اين آمار در برخي استان‌ها شايد نسبتاً زياد باشد، مانند خراسان که البته بايد تأکيد کنم اين نگاه به‌هيچ‌عنوان حکومتي نيست.

رحماني‌فضلي خاطرنشان کرد: بايد درباره اين موضوع رفع نگراني کرده و وحدت رويه در کشور ايجاد کنيم.  

شرق - منتظر صراحت لهجه روحانی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری باشید


خبر خوش برای نجومی بگیران/ جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران

محمد کیانوش راد در گفت و گو با شرق گفت: به نظرم روحانی هوشمندتر از آن است که در هنگامی که باید سخنی بگوید سکوت کند، او به‌زودی و در ایام انتخابات صراحت لهجه بیشتری خواهد داشت و روشنگری‌های بیشتری از خود نشان می‌دهد. او به‌زودی با مردم آنچنان که شرایط ایجاب می‌کند، سخن می‌گوید.


کیهان - "تقریبا هیچ" تایید شد

خبر خوش برای نجومی بگیران/ جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران
 
این روزنامه تیتر نخست خود را به اظهارات وزیر اقتصاد اختصاص داده است و نوشت: بنابر مستندات متعدد، علی‌رغم سپری شدن بیش از 6 ماه از آغاز اجرای تعهدات 1+5 ذیل برجام، طرف مقابل همچنان از انجام تعهدات سرپیچی می‌کند. وزیر اقتصاد در اظهارنظری تأیید کرد بانک‌های بزرگ با ایران کار نمی‌کنند.

برداشت ایرنا به سود دولت

خبرگزاری دولتی ایرنا نوشت: حزب موتلفه حامی اصولی دولت یازدهم است؛ این در حالی است که محمدنبی حبیبی روز دوشنبه در نشست خبری گفت: این حزب از هر فردی که با رای مردم و تنفیذ رهبر معظم انقلاب رییس جمهوری آینده شده باشد در صورت اقدام خوب تعریف و در صورت عملکرد بد انتقاد می کند.
 
ایرنا از سخنان دبیر کل حزب موتلفه اینگونه برداشت کرده است که حزب موتلفه حامی دولت است!

خبر خوش برای نجومی بگیران/ جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران

عبدالحمید خدری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا به کمیته قراردادهای نفتی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: ما قراردادهای نفتی را در این کمیته نظارت و بررسی می کنیم و دیگر نیازی نیست که این قراردادها در مجلس تصویب شود. این در حالی است که  علی‌اکبر وحیدی آل آقا که یکی از مدیران با سابقه نفتی است در اینباره می گوید: معتقدم که متن قراردادها نه تنها باید در دسترس مجلس و به تصویب آن برسد بلکه در اختیار عامه مردم قرار بگیرد. پیش از این نیز نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی قراردادهای جدید نفتی را طبق قانون اساسی مصداق قراردادهای خارجی دانست و گفت: قراردادهای جدید نفتی باید در مجلس بررسی شود. وی افزود: طبق اصل 77 قانون اساسی این قراردادها باید به صورت شفاف در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا در صحن علنی مجلس بررسی و تصویب شود.

مهر - گوشی‌هایی خاص برای مسئولان ایرانی

خبر خوش برای نجومی بگیران/ جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، از تعریف پروژه ساخت گوشی‌های خاص برای مسئولان خبر داد و گفت: نمونه‌های آزمایشی این گوشی‌ها تولید شده است، اما باید تولید انبوه و صنعتی شود. سردار غلامرضا جلالی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص تهیه گوشی‌های هوشمند برای مسئولان کشور، گفت: ساز و کارهای استفاده از گوشی هوشمند را در قالب یک دستورالعمل به کمیته دائمی پدافند غیرعامل پیشنهاد داده‌ایم و در آنجا تصویب شده است.

ایسنا - خبر خوش برای نجومی بگیران

خبر خوش برای نجومی بگیران/ جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران

معاون بانک،‌ بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد در پاسخ به ایسنا با بیان اینکه مشکلی در زمینه دریافتی‌های مدیرعامل بانک تجارت وجود ندارد، گفت: دور برکناری مدیران بانکی به پایان رسیده است. او در پاسخ به این سوال که آیا در جریان بررسی‌های وضعیت دریافتی‌های مدیران بانکی ممکن است دور برکناری مدیران ادامه داشته باشد؟ گفت: خیر، برکناری مدیران بانکی به هیچ وجه ادامه نخواهد داشت.

خانه ملت - تاخیر دولت در ارائه لایحه انتخابات رنگ و بوی سیاسی دارد

خبر خوش برای نجومی بگیران/ جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: تاخیر بیشتر دولت‌ در ارائه‌ لایحه‌ جامع‌ انتخابات رنگ‌وبوی‌ سیاسی‌ به‌ بررسی‌ آن‌ می‌دهد. خجسته با بیان اینکه مجلس پیگیر لایحه جامع انتخابات است، اظهار داشت: اخیرا با هیات رئیسه مجلس جلسه ای داشتیم تا به دولت اعلام شود تا هر چه زودتر لایحه جامع انتخابات را ارائه کند تا بررسی آن در اولویت مجلس قرار گیرد. چرا که اگر در نزدیک انتخابات لایحه ارائه شود، بررسی آن سیاسی می شود و نمی توان به نحو احسنت تصویب کنیم.

جماران - شکایت از توهین کنندگان به رئیس جمهور

خبر خوش برای نجومی بگیران/ جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران


معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این که شاید رئیس جمهور حق داشته باشد از حقوق شخصی خود بگذرد ولی معاون حقوقی، دادستان و مدعی العموم حق ندارد از حقوق عمومی مردم بگذرند، اظهار کرد: توهین به رئیس جمهور توهین به رای و انتخاب 80 میلیون مردم کشور است و معاونت حقوقی از برخی توهین کنندگان به رئیس جمهور به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده است.

لغو کنسرت ها در شان نظام نیست!

جماران در گزارشی با عنوان "لغو کنسرت ها، به نفع یا ضرر جمهوری اسلامی" به لغو کنسرت یکی از خوانندگان در خراسان اشاره کرده است و می نویسد: منطقی، اصولی و به نفع حیثیت نظام نیست که مردم به سیستم اعتماد کنند ولی از با بی‌اعتمادی مواجه شوند. همه بخش های نظام باید اعتماد زا باشند نه اعتماد زدا؛ این یک الزام راهبردی است. جماران در ادامه نوشت: قصاص قبل از جنایت، فاقد هر گونه جایگاه حقوقی است و نمی توان قبل از برگزاری یک کنسرت گفت که حین برگزاری آن، جرمی صورت خواهد گرفت و بر اساس این پیشگویی، تمام ساز و کارهای قانونی را نادیده گرفت و از برگزاری اش جلوگیری کرد. این رویکردها، بین مردم ایجاد نارضایتی می کند.

رجانیوز - جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران

خبر خوش برای نجومی بگیران/ جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران

رجانیوز در گزارشی به جزئیات اعدام شهرام امیری اشاره کرده است و می نویسد: دولت بوش که به واسطه جنگ در عراق و افغانستان تا حدی تمرکز بر ایران را کاهش داده و تعداد نیروهای «کارگروه ویژه ایران» را هم به شدت کم کرده بود، دوباره بر تهران متمرکز شده و برنامه تاز‌ه‌ای را به آژانس‌های اطلاعاتی سفارش داده است. برنامه‌ای که دو هدف عمده را دنبال می‌کرد؛ دستیابی به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و تضعیف توان برنامه نوپای اتمی ایران. رجا در ادامه نوشت: یک مقام آمریکایی بعد از بازگشت امیری گفت: به لطف تحریم‌های مالی علیه ایران، هرچیزی که او دریافت کرده بود، حالا از دسترسش خارج است. او رفته، اما پولش نه. ما اطلاعاتش را داریم و ایرانی‌ها هم خودش را.

تسنیم - ۲ هزار دانشجوی نفت معطل زنگنه

مرتضی جلالی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به تجمع دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به متوقف‌شدن روند استخدامی در وزارت نفت در مقابل خانه ملت، اظهارکرد: با توجه به اعلام نیاز 3 هزار نفری شرکت نفت، این وزارتخانه باید کار روند جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه خودش را طبق روال قبلی انجام دهد و طبق قانون با آنان رفتار کند.
جلالی تصریح کرد: امروز زنگنه همان سیاستها و برنامه‌های دولت موسوم به اصلاحات را دنبال می‌کند و متاسفانه به هیچ‌کدام از سخنان معاونتها و روسای شرکت ملی نفت، شرکت گاز و  پتروشیمی توجهی ندارد.

فارس - وقتی قرار است پرتقال فروش گم شود

خبر خوش برای نجومی بگیران/ جزئیات تازه از رو دست خوردن آمریکایی‌ها از ایران

فارس در گزارشی به اظهارات نوبخت درباره تعداد مدیران متخلفی که فیش نجومی دارند واکنش نشان داد و نوشت: در کمتر از یک ماه گذشته مسئولان دولت آمارهای متناقضی از شمار مدیران متخلف ارائه کرده‌اند که ۱۳ تا ۳۰۰ نفر را شامل می‌شود. گاهی ۱۳، گاهی ۴۰ و گاهی ۳۰۰ نفر و جالب آنکه هیچ یک از آنها نیز سایر آمارها را تکذیب و رد نکرده‌اند.
ارسال نظرات