مسئول بسیج رسانه لرستان در یادداشتی نوشت: خبرنگاران واقعی، سلسله‎جنبان ادوار مختلف و میراث‎داران حق و حقیقت هستند. نگاه‎های متعصبانه حزبی و سیاسی به رسانه‎ها کارکرد آنها دچار اخلال می‎کند.
کد خبر: ۸۷۲۴۵۸۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

به گزارش بسیج رسانه لرستان، بزرگداشت روز خبرنگار، یادآور حماسه‎سرائی‎ها و انی‎هایی‎ست که اصحاب رسانه در برهه‎های مختلف زمانی انقلاب اسلامی و الی‎الخصوص دوران 8 ساله دفاع مقدس به منصه ظهور رساندند.

خبرنگاران، روایت‎گرِ فرهنگِ مقاومت و ادبیات پایداری بودند و دفاع از مظلومین و مستضعفان در سرلوحه کاری آنها قرار دارد. جنگ به معنای واقعی در داخل و خارج، حدود و ثغور کشور برای آنها مانند برخی گروه‎های دیگر خاتمه نیافته است و بر همه مسئولین تکلیف است که قدرشناس زحمات ایشان باشند.

بنابرگفته گران‎سنگ شهید والامقام "محمود ایل‎بیگی" شهید شاخص سال 95 سازمان بسیج رسانه کشور "اگر می‎خواهی اصحاب رسانه بشوی باید بدانی که یک فرد رسانه‎ای همیشه در راه رساندن و رسیدن است باید برسی و مانع شوی بعد رسانه‎ای شوی وگرنه از قافله رسانه‌ عقب می‎مانید.

هرکسی به دنبال حق و حقانیت باشد محال است از جانب کتمان‎کنندگان حقیقت مورد اهانت، بی احترامی و حتی تهدید قرار نگیرد.

پرداخت به‎موقع دیون رسانه‎ها گامی‎ست در جهت تقویت بنیه‎شان و قطعا از بین رفتن دغدغه‎های مالی آنها و فرغت بالشان موجب آن می‎گردد مطالبات مردمی را بیشتر دنبال کنند. درگیر شدن اصحاب رسانه با برآوردن جیره و مواجب، رسالت اصلی ایشان را به حاشیه می‎برد.

همین رسانه‎ها بودند که جریان فیش‎های نجومی را مسدود کردند. اصحاب رسانه با وجود فیش‎های حقوقی آب‎رفته خودشان، افشاگر فیش‎های نجومی شدند زیرا همیشه در احقاق حق مردم پیشقدم بوده‎اند. نمی‎شود کلفتی نان و باریکی کار به یک سمت بیفتد. عده‎ای در رنج و سختی دائم و عده‎ای در رفاه کامل باشند. اصحاب رسانه هرگاه که در مسیر مطالبات مردم حرکت کرده‎اند منشاء خیر و برکت بوده و با چشمان نافذ، کوچکترین زخم‎ها را جراحی نموده و از هرگونه ناهنجاری در عرصه اجتماع اطلاع رسانی کرده‎اند.

خبرنگاران واقعی، سلسله‎جنبان ادوار مختلف و میراث‎داران حق و حقیقت هستند. نگاه‎های متعصبانه حزبی و سیاسی به رسانه‎ها کارکرد آنها دچار اخلال می‎کند.

بدهکاری و یا طلبکاری رسانه‎ها به اشخاص حقوقی و حقیقی، رسالت خبرنگاران را در انعکاس واقعی حقیقت مخدوش می‎نماید. اگر غیر از آن باشد خود مردم پاسخ آنرا خواهند داد و بدیهی است که اگر رسانه از محور خواست مردم خارج شود شرایط احراز خود را از دست داده است.

و نکته آخر اینکه هر رسانه‎ای که در پیکره نظام اسلامی فعالیت می‎نماید با توجه به اینکه از فضای امن حکومت اسلامی، زیربناها و بسترهای موجود آن بهره می‎گیرد می‎بایست نسبت به دین، ولایت، نظام و مردم تعهد داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات