خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از تکمیل پروژه صحن شرقی حرم حضرت معصومه (س) در سال ۹۶ خبر داد و گفت: این پروژه در چند فاز تعریف شده که تاکنون ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کد خبر: ۸۷۲۴۵۳۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
صحن شرقی حرم حضرت معصومه (س) سال ۹۶ تکمیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن صبوری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، از تکمیل پروژه صحن شرقی حرم حضرت معصومه(س) در سال 96 خبر داد و اظهار داشت: این پروژه در چند فاز تعریف شده که تاکنون 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شامل کتابخانه، شبستان، تالار فضاهای خدماتی و صحن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه پروژه صحن شرقی حرم کریمه اهل بیت(س) با 80 میلیارد تومان اعتبار در 50 هزار متر مربع فضای ساختمانی در حال انجام است افزود: این پروژه از سال 89 آغاز شده که شامل شبستانی با زیربنای 8100 متر مربع، فضای سرپوشیده 8500 متر مربع، صحن 8900 متر مربع و کتابخانه با 11 هزار 200 متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه بخش‌هایی از این پروژه 100 درصد تکمیل و افتتاح شده است خاطرنشان کرد: کتابخانه شبستان نیز با ظرفیت 900 هزار جلد کتاب در حال بهره‌برداری است.

صبوری با بیان اینکه در اجرای پروژه صحن شرقی در بخش تامین اعتبار تملکات به مشکل برخورد کردیم که پروژه را به‌کندی پیش برد تصریح کرد: 60 میلیارد تومان از اعتبارات صرف تملک شده و 20 میلیارد هزینه کارهای اجرایی بوده است، برای ادامه بقیه پروژه 70 میلیارد تومان از تملکات باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به راه‌اندازی سامانه شهراه خاطرنشان کرد: شهروندان و کارشناسان می‌‌توانند درخواست‌ها و پیشنهادات خود را در این سامانه ثبت کنند و پاسخگویی نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
ارسال نظرات