مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان:
جهاد امام حسن(ع) جالبترين و در عين حال، دردناكترين نوع جهاد و داراي وسيعترين ميدانها و طولانيترين رنجها بود.
کد خبر: ۸۷۲۴۵۲۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: جهاد امام حسن مجتبی(ع) جالبترين و در عين حال، دردناكترين نوع جهاد و داراي وسيعترين ميدانها و طولانيترين رنجها بود.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) در راه خدا جهاد كرد ولي نه فقط در يك جبهه بلكه در جبهه هاي بسيار،افزود: امام حسن مجتبی(ع) در جبهه مبارزه با دشمن چه به صورت لشكركشي و چه به صورت مقابله با فتنه انگيزيها و شيطنتهاي او؛ در جبهه مبارزه با اصحاب و سپاهيان خودش بدينصورت كه با روشهاي گوناگون در صدد اصلاح آنان برآمد و چه رنجي در اين راه برد و بلاخره هم توفيق نيافت، در جبهه مبارزه با نفس، بدينصورت كه عواطف خويشتن را كنترل نمود و طغيان تمايلات خود را مهار كرد و سلطه نفس را سركوب ساخت... و در رهبران بشري كسي را نميشناسيم كه توانسته باشد بر تمايلات و احساسات و اعصاب خود چندان تسلط يابد كه ايشان در موارد مختلف اين سرگذشت، تسلط يافته است.

وی در ادامه اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) در جبهه مبارزه با شيعيان مخلص خود بدينصورت كه پرسشهاي عتاب آميز و جرات آلود آنان را در باره علت صلح، با خونسردي تحمل كردو با روشي كه نمايشگر فرشته خويي او و نشاندهنده روح يك امام معصوم بود با آنان روبرو شد يعني خشم خود را فرو خورد و شكيبايي ورزيد و با طبعي آرام و لهجهاي شيرين و دلپذير و گذشتي فراوان آنان را پذيرفت.عتاب هر يك را به روشنترين و صحيحترين وضع پاسخ ميگفت و هدفهاي خود را براي او تشريح ميكرد و لحن خصمانه عتاب او را از بين ميبرد و مخاطب او ناگهان خود را با حجتي قوي و هدفي بزرگ و رايي اصيل مواجه مييافت و از مشاهده موقعيت امام خود، به ياد موقعيت پيامبران ميافتاد و سخن او را همچون وحي و الهام آسماني ميپذيرفت... و مگر چنين نبود؟ .

حجت الاسلام نجفی تصریح کرد: آن حضرت از قدرت و حكومت گذشته بود، و در اين راه مبارزه ميكرد كه اسلام را باقي بدارد و زندگي مسلمانان را قرين رفاه و آسودگي سازد و مومنان را از قتل برهاند.

در پایان خاطر نشان ساخت: در حقيقت امام حسن مجتبی(ع) در حكم كسي بود كه در راه خدا از حق زندگي صرف نظر کرد و در بهاي نعيم آن جهان، جان خود را تقديم کرد.

ارسال نظرات