خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان غربی گفت: شایسته است شفاف سازی بدون دخل و تصرف در محتوای اخبار رویکرد خبرنگاران در انعکاس رویدادها باشد تا مردم و افکار عمومی اصل خبر را در معرض دیدخود داشته باشند و از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۲۴۴۳۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مجتمع رفاهی غدیر ارومیه با اشاره به ضرورتهای شغل خبرنگاری اظهار داشت: اصحاب رسانه ثبت وقایع را برعهده دارند و شرایط حال را به نسل حاضر و آینده بیان می‌کنند.

وی افزود: اصحاب رسانه با سختی‌های بسیاری روبرو هستند و کارشان از نظر سختی کار قابل مقایسه با خیلی از کارها نیست و لازم است خبرنگاران باید امانت داری را سرلوحه کار خود قرار دهند گرچه در این میان عده‌ای هم هستند که با توجه به سلیقه خود اخبار را انعکاس می‌دهند در حالیکه باید همه اصل امانت داری را رعایت کنند.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در محافل مختلف مسائل گوناگونی بیان می‌شود بنابراین خبرنگاران باید سعی کنند از زاویه دید خود آن را انتقال ندهند و اصل موضوع را به طور مستقیم به مخاطب انتقال دهند و در این میان دولت که بعد از 38 سال به این جایگاه رسیده است نباید به خاطر امیال عده‌ای زیر سؤال برود.

سعادت تشریح کرد: انصاف و عدالت حکم می‌کند اگر کسی به دیانت و اسلام اعتقاد دارد نباید خیانت کند و اگر دین ندارد حداقل آزاده باشد و این ویژگی اخلاقی را باید برای خود حفظ کند.

وی گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان آذربایجان غربی تمامی اصحاب رسانه نهایت تلاش خود را برای پوشش هر چه بهتر سفر انجام دادند و در این میان عده‌ای نیز بودند که کارشکنی می‌کردند و قبل از ورود ریاست جمهوری به شهر ارومیه با انتشار آثار غیر واقعی در پی تحت الشعاع قراردادن حضور مردم در استقبال از ریاست جمهوری بوده و جوسازی می‌کردند.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: کسی که خواستار انقلاب اسلامی است و به دین مبین اسلام پایبند است نباید در پی تخریب چهره‌های نظام و مملکت برآید و اگر چنین امری پیش آید نشان از امانتدار نبودن رسانه‌ها و خبرنگاران است.

وی خاطرنشان کرد: در همین سفر اخیر رئیس جمهور فراخوان‌هایی داده می‌شود تا اقداماتی علیه دولت صورت گیرد و در پی این فراخوان‌ها تصاویر و اخبار کذب تولید می‌شوند و از تبعیت دروغین مردم از این فراخوان‌ها خبر می‌دهند و اگر خبرنگاری چنین امر مضحکی را انجام دهد نشان از خیانت وی نسبت به مملکت است.

وی گفت: اگر شفاف سازی صورت نگیرد و مردم در غفلت باشند مسئولین اجرایی کارهایی را که باید انجام بدهند از انجام آن‌ها سرباز می‌زنند در صورتیکه یکی از ابزارهای نظارت مردمی رسانه‌ها و مطبوعات هستند که باید همگی کار خود را به خوبی انجام دهند تا حق مردم و خادمان ملت ضایع نشود.

وی افزود: شفاف سازی ها نباید با دخل و تصرف در آن‌ها صورت گیرد و باید تمامی اقدامات و آثار مرتبط به رویداد ثبت شوند و در این میان باید نواقص طرح حها و پروژه‌ها و مشکلات مردم را مطرح کنیم و مورد تجزیه تحلیل قرار دهیم و اگر چنین نباشد کارکردمان منفی خواهد بود.

ارسال نظرات