خبرهای داغ:
رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی:

نمایندگی‌های خانه مطبوعات در شهرستان‌های ۱۷ گانه آذربایجان غربی راه اندازی می‌شود

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: با هدف پوشش خدماتی همه خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه، نمایندگی‌های خانه مطبوعات در شهرستان‌های ۱۷ گانه آذربایجان غربی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۴۴۳۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جواد زاهدی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در مجتمع رفاهی غدیر ارومیه با حضور استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار ارومیه و جمعی از مدیران این استان برگزار شد اظهار داشت: روز شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است کسی کار خبرنگاری را در اوج جنگ داخلی در افغانستان انجام می‌داد و اتفاقاً در میدان انجام وظیفه در کار خبرنگاری به شهادت رسید بنابراین شغل و حرفه خبرنگاری از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: نخستین ثبت کنندگان تاریخ و تاریخ نویسان خبرنگار بودند که مباحث دوران خود را به صورت مکتوب برای آیندگان ثبت می‌کردند بنابراین زمینه اصلی خبرنگاری از مباحث اجتماعی برمی خیزد و اصولاً در یک جامعه قوی نمی‌توان خبرنگار ضعیف جست و جو کرد.

زاهدی تشریح کرد: خانه مطبوعات به هفتمین دوره مدیریت خود در طول 14 سال رسیده است و در طول این مدت با مشکلات متعددی برخورد کرده است اما با وجود آن، دوره‌های آموزشی متعددی برگزار شده است و برگزرای سالانه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با همکاری سازمانها و ادارت مختلف در همه این سالها استمرار داشته است.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: امسال مراسم روز خبرنگار در ارومیه با همکاری استانداری، شهرداری ارومیه، خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این 7 دوره هیئت مدیره ها خانه مطبوعات مسئولیت برگزاری برنامه‌های مختلف را برعهده داشتند و در این میان برنامه‌ها و درخواست‌هایی وجود دارد که خانه مطبوعات با توجه به ماهیتش آن‌ها را انجام می‌دهد.

زاهدی گفت: منابع و حمایت‌های مالی خانه مطبوعات آذرایجان غربی بسیار محدود است و این منابع مالی نمی‌تواند هزینه‌های خود سازمان را تأمین کند اما خوشبختانه سال گذشته خانه مطبوعات استان صاحب ساختمان مستقل شده ولی این به تنهایی کافی نیست و این تشکل مجموعه نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان استانی است.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان با توجه به داشتن سه مرز مشترک با کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان می‌تواند جشنواره‌های مطبوعاتی را در سطح فراملی برگزار کند که توجه به این مهم می‌تواند ظرفیت استان را بیش از پیش افزایش دهد.

وی تصریح کرد: از 280 نفر خبرنگار فعال در استان آذربایجان غربی 120 نفر عضو خانه مطبوعات استان هستند و درصدد هستیم که نمایندگی‌های خانه مطبوعات در شهرستان‌های 17 گانه استان آذربایجان غربی را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: امسال سه برنامه به مناسبت روز خبرنگار در سطح شهرستان ارومیه برگزار شده که یکی از آنها افتتاح نمایشگاه و جشنواره عکس خبری است که به مدت 5 روز در سالن نگارخانه حوزه هنری ارومیه برپا شده و مسابقه عکس سفر ریاست جمهوری نیز برگزار شده است که افراد برتر در همین مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی افزود: امسال مسابقه فوتسال خبرنگاران نیز با حضور 3 تیم از شهرستان ارومیه برگزار شد که امشب تیم برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار