فرماندار بوکان گفت: برای تقویت در امر خبررسانی و کار خبری باید سیستم آموزشی و به روزی داشته باشیم تا موفق عمل کنیم و اگر آموزش مستمر در این حوزه توسط اساتید زبده وجود نداشته باشد دچار مشکل می‌شویم.
کد خبر: ۸۷۲۴۴۳۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جمال خسروی در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: خبرنگاری حس تعلق خاطر می‌خواهد تا بتوان در آن فضا کار کرد چون اگر فقط بحث مالی و مسائل اقتصادی بود یک ربات هم می‌توانست آن کار را انجام دهد.

خسروی بیان کرد: در کار خبری و خبرنگاری بخشی از آن فرهنگی و بخشی دیگر از آن سیاسی است و کاری متفاوت است و بر این اساس شخصیتی بسیار بارز و بزرگی را می‌خواهد که خود را حفظ کند تا طبق اصول و رسالت‌هایی که در این حوزه وجود دارد کار کند.

وی افزود: برای تقویت در امر خبررسانی و کار خبری باید سیستم آموزشی و به روزی داشته باشیم تا موفق عمل کنیم و اگر آموزش مستمر در این حوزه توسط اساتید زبده وجود نداشته باشد دچار مشکل می‌شویم.

فرماندار بوکان تصریح کرد: در این دولت فضای رسانه‌ای خوبی بین مسئولین و خبرنگاران برقرار شده است و دولت به هیچ عنوان اهل شو و نمایش نیست و شخص رئیس جمهور هم باور عمیقی به آرمان‌های مد نظر مقام معظم رهبری و بنیان گذار جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند.

فرماندار بوکان گفت: ما معتقدیم که سکوت تخلف‌زا است و هیچ دغدغه‌ و نگرانی از این‌که رسانه‌ای به موضوعی ورود پیدا کند نداریم، اتفاقاً در نبود رسانه است که پول‌های کلانی در کشور هدر رفته است، پس در کنار سه رکن اصلی جامعه، رسانه نیز به عنوان رکن چهارم باید باشد تا شفاف سازی کند.

خسروی در این باره افزود: نیاز جدید دنیای اطلاعات ناشی از قدرت است و روشن است که در قدرت رانت وجود دارد بنابراین اگر در ارائه اطلاعات شفاف سازی نشود احتمال فساد در آن وجود دارد.

وی اظهار داشت: وقتی دولت بر فضای عمومی سلطه پیدا کند دوباره فساد ایجاد می‌شود، چراکه اگر دولت تحت هر عنوانی در فضای رسانه وارد شود و سلطه کند استبداد به وجود می‌آید.

خسروی گفت: تا زمانی که ما در حوزه فرهنگ فارغ از هر سازمان و دولتی ورود پیدا نکنیم نمی‌توانیم موفق باشیم و تجربه هم نشان داده است هرجا بخش فرهنگ مد نظر بوده است رسانه موفق‌تر عمل کرده است.

خسروی با اشاره به فضای موجود رسانه‌ای در بوکان اظهار داشت: ما اشراف کامل بر فضای رسانه‌ای شهرستان داریم و معتقدیم در گذشته فضای کنونی برقرار نبوده و یا حداقل زیاد آزاد و یا باز نبوده و به همین خاطر احتمال خطاهایی وجود دارد.

وی افزود: فرهنگ‌های مختلفی در شهرستان بوکان به سبب مهاجرپذیر بودن آن وجود دارد بنابراین اگر فضای رسانه‌ای بسیار آزادی نداشته باشیم قدم از قدم نمی‌توانیم برداریم.

فرماندار بوکان تصریح کرد: ما چاره‌ای نداریم برای این‌که به دام سیاست به معنای خاص و اقتصادی که سود و سرمایه برای او مهم است نیافتیم در حوزه فرهنگ کار کنیم و آن را جدی بگیریم و در این راستا آموزش بسیار مهم است چون تا پایه‌های فرهنگی روشن نباشد نمی‌توان موفق عمل کرد و اعتماد عمومی را جلب کرد.

ارسال نظرات