مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: خبرنگار باید اخلاق حرفه‌ای رسانه را سرلوحه کار خود قرار دهد چراکه امروزه تنها افرادی که بیش از هر قشر دیگر مورد اعتماد مردم‌اند قشر خبرنگار است بنایراین خود خبرنگاران نباید اجازه دهند این اعتماد مردمی
کد خبر: ۸۷۲۴۴۳۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور استاندار آذربایجان غربی، شهردار ارومیه و جمعی از مدیران دستگاه‌های مختلف در مجموعه رفاهی غدیر شهرداری ارومیه برگزار شد اظهار داشت: شهادت محمود صارمی در 17 مرداد ماه سال 1377 سبب نامگذاری این روز به اسم روز خبرنگار شده است بنابراین بر مسئولان فرهنگی وظیفه است این روز را گرامی بدارند و از اصحاب رسانه تجلیل کنند.

وی افزود: استانداری آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه در برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار مشارکت کرده‌اند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان نیز در توان خود برنامه‌ای ترتیب داده‌اند اگرچه شأن اصحاب رسانه بالاتر از این برنامه‌ها است.

کریمی بیان کرد: بحث خبرنگار و خبرنگاری جزو لاینفک رسانه‌هاست و رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی بدون دارا بودن خبرنگار مفهومی ندارند و اگر خبرنگار از این مجموعه حذف شود کاملاً بی معنی می‌شوند پس بایستی قدر این قشر را دانست و آنان را محترم شمرد.

وی گفت: بحث مادی برای خبرنگاران مطرح نیست و خبرنگاران افراد آزاد اندیشی هستند که مشکلات جامعه خود را با قلم خود به تصویر می‌کشند و خبرنگار کسی است که خود را وقف تولید خبر کند و با کسی که هر از گاهی تولید خبر می‌کند متفاوت است و تعریف خاص خود را دارد و به همین دلیل است که باید با دید متفاوتی به این افراد نگریست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: خبرنگار واقعی کسی است که صدق در گفتار و تولید خبر را سرلوحه کار خود قرار دهد و خبرنگار کسی است که سخنان کذب را بیان نمی‌کند و اگر خلاف این واقع شود ضربه‌ای مهلک بر پیکره جامعه وارد می‌شود و عواقب آن شامل حال خود خبرنگاران نیز می‌شود.

کریمی گفت: خبرنگار باید مطالب خود را شفاف بنویسد و برخی مواقع مسئولانه کتمان کاری نیز بکند و هر موضوعی را به تصویر نکشد و امنیت را مدنظر قرار دهد و عدالت و انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهد و حقایق را بدون هیچ دخل و تصرفی بیان کند.

وی بیان کرد: خبرنگار امانت دار است و باید اجازه نوشتن خبر را از طرف مصاحبه کننده بگیرد که این یکی از پایه‌های حرفه‌ای کار خبرنگاری است و باید تک تک خبرنگاران به آن متعهد باشند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد کار خبرنگاران اظهار داشت: از تولید خبری که در جامعه و مردم نا امیدی ایجاد می‌کند باید اجتناب کرد گرچه ضعف‌هایی در مسئولان و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد اما بهتر است به جای تخریب و مچ گیری نقد کنیم.

وی تشریح کرد: خبرنگار واقعی باید از خبرنگار غیرواقعی شناسایی شود که در استان آذرایجان غربی در این زمینه مشکل داریم که می‌توان دلایل آن را در فقدان تعریف مناسب از جایگاه خبرنگار و یا جایگاه والای این حرفه دانست بنابراین باید همگی دست به دست هم دهیم و از ایجاد خبرنگار نماها جلوگیری کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: خبرنگار باید اخلاق حرفه‌ای رسانه را سرلوحه کار خود قرار دهد چراکه امروزه تنها افرادی که بیش از هر قشر دیگر مورد اعتماد مردم‌اند قشر خبرنگار است بنایراین خود خبرنگاران نباید اجازه دهند این اعتماد مردمی از بین برود.

ارسال نظرات