خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه و رئیس شواری عالی بسیج رسانه آذربایجان غربی گفت: تقوای الهی شاه کلید و رمز موفقیت انسان و به خصوص اصحاب رسانه است.
کد خبر: ۸۷۲۴۴۱۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷


به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی عصر دوشنبه در دیدار با اعضای بسیج رسانه آذربایجان غربی افزود: تقوا پیشه کنندگان حتی اگر در ظاهر امر نیز موفق نباشند در باطن موفق هستند.

وی با اشاره به نقش رسانه در هدایت افکار جامعه اظهار کرد: رسانه در فضاسازی اجتماعی نقش به سزایی دارد ولی نحوه استفاده از آن بسیار حایز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسیر و اهدافی که رسانه ها طی می کنند می تواند بسیار متفاوت باشد ولی تاریخ و گذشت زمان درباره حق و ناحق قضاوت خواهد کرد.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه در زمان اهل بیت رسانه ها همه در خدمت یزیدیان بود گفت: اتفاقات بسیاری در ان دوران رخ داد که بیانگر مسیر رسانه ها بود اما علی رغم تلاش رسانه های زمان مربوط در طول تاریخ مشخص شد که حق همیشه ماندگار است.

وی افزود: وجود زیارتگاههای فراوان در عراق از اهل بیت و ائمه بیانگر اهمیت انها و جاودانه بودن حق و نام تقوا پیشگان است.

امام جمعه ارومیه افزود: اصحاب رسانه در مسیر خطیر و بسیار مهمی حرکت می کنند و باید به گونه ای عمل کنند که هموراه خداترسی مد نظر باشد.

وی گفت: اگر در کارها رضای الهی مد نظر باشد همواره موفقیت در کارها نمود می یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مصائب حضرت زینب (س) و صبر و بردباری ایشان بیان کرد: وی در راه دین هر گونه توهین، ازار و اذیت را تحمل کرد و تحمل این آزار و اذیتها می تواند زمانی مدال افتخار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به شباهت زمان فعلی که نظام اسلامی در آن به سر می برد با زمان امیر المومنین (ع) اضافه کرد: هم اکنون شیاطین تمام احزاب و نیروهای خود را جذب و عزم خود را جزم کرده تا ضربه ای به نظام اسلامی وارد سازد.

وی اظهار کرد: بصیرت لازمه جامعه کنونی بوده و نباید فریب خورد و خود را فریب داد.

امام جمعه ارومیه جنگ نرم را کارسازتر از جنگ سرد عنوان کرد و افزود: در این میدان ودر این جبهه قداست کار رسانه ها بسیار نمایان تر می شود.

وی افزود: اساسی ترین مساله امروز جامعه ما مساله فرهنگی بوده و کار فرهنگی تاثیر بسیار مهمی در ذهن و افکار مردم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: خبرنگاران باید بدانند جایگاه رفیعی در جامعه دارند و فضای رسانه ای و مجازی مهمترین جبهه کنونی است.

وی اضافه کرد: وقتی مخالفان دوران جاهلیت پیامبر اکرم را دیوانه می خواندند و امروز بعد از گذشت اعصار باز عده ای نادان کاریکاتور رسول اکرم را می کشند و به وی توهین می کنند خبرنگارانی که در مسیر حق گام برمی دارند نباید از توهین ها و بد اخلاقی ها ناراحت شوند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: با اینکه هم اکنون امپراطوریهای رسانه ای تشکیل شده وقدرت انها نمایان است ولی حق همیشه بر باطل پیروز است.

وی اظهار کرد: هنر این است که اصحاب رسانه در این برهه حساس در افراشته ماندن پرچم توحید گامی بردارند و نقشی ایفا کنند.

در این دیدار که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت 70 تن از خبرنگاران عضو بسیج رسانه استان و اعضای شورای مرکزی بسیج رسانه آذربایجان غربی حضور داشتند.
ارسال نظرات