معاون هماهنگ كننده انتظامي استان زنجان:
مشاركت مردم براي همكاري تنگاتنگ با پليس نقش موثري در مهار و كاهش جرائم دارد.
کد خبر: ۸۷۲۴۳۶۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگ كننده انتظامي استان زنجان در بازديد از انتظامي شهرستان سلطانيه با اشاره به مشاركت مردم را در كاهش جرائم گفت: مشاركت مردم براي همكاري تنگاتنگ با پليس نقش موثري در مهار و كاهش جرائم دارد.

سرهنگ جعفر كردلو افزود: برقراري نظم و امنيت پايدار در جامعه تنها از طريق راهكارهاي انتظامي و استفاده از قوه قهريه فراهم نخواهد شد و اگر مي‌خواهيم امنيتي مطلوب و اجتماعي را داشته باشيم بايد از روش‌هاي فرهنگي و اجتماعي نيز بهره بگيريم.

وی تصريح كرد: مشاركت و همكاري مردم با پليس جهت تامين امنيت عمومي مستلزم وجود رابطه اعتماد آميز بين مردم و پليس است كه برگزاري ارتباط هاي مستقيم با مردم و آشنايي با مسائل و مشكلات آنان باعث افزايش اعتماد مردم به خدمتگذاران خود در مجموعه نيروي انتظامي مي شود.

معاون هماهنگ كننده فرمانده انتظامي استان زنجان خاطرنشان كرد: ايجاد تعامل بهتر و اتکا به توانمندي و ظرفيت هاي مردمي مي تواند پليس را در اداره بهتر کارها و تامين امنيت مستمر ياري کند لذا استفاده از ظرفيت هاي مردمي در تامين امنيت کارساز است.

سرهنگ كردلو در بخش ديگري از سخنان خود، آراستگي ظاهري و تعميق اعتقادات و باورهاي ديني در بين كاركنان را موجب افزايش اعتماد عمومي در بين شهروندان دانست و گفت: به طور قطع مردم نيز با مشاهده پليس منضبط، با ايمان و معتقد، به وي اعتماد كرده و در راستاي ماموريت هاي محوله به پليس كمك مي‌كنند.

وي نظم و انضباط را سرلوحه کار پليس دانست و اظهار داشت : برقراري نظم و امنيت از جمله وظايف پليس است و اين امر نيز در صورتي محقق مي‌شود كه ابتدا پليس به عنوان برقرار كننده نظم و امنيت از يك نظم و انضباط معنوي و ظاهري برخوردار باشد .

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان زنجان ، آموزش همگاني و آگاه سازي بموقع مردم را دو مولفه موثر در پيشگيري از وقوع جرائم دانست و گفت: كم رنگ شدن اعتقادات مذهبي در بين جوانان از توطئه هاي دشمنان است و همه بايد در اين زمينه هوشيار باشيم.

سرهنگ كردلو در ادامه با بيان اينکه رعايت حقوق شهروندي ، تکريم ارباب رجوع موجب ارتقاء شأن و منزلت پليس در سطح جامعه است افزود :اقتدار پليس در سايه اعتماد شهروندان بدست مي آيد و اين اعتماد به نوع برخورد با شهروندان و رعايت حقوق آنان بستگي دارد که مي بايست در برخورد ها با سعه صدر وعطوفت رقتار کرد.

گفتني است، معاون هماهنگ كننده فرمانده انتظامي استان زنجان در اين بازديد از نزديك با اقدامات انتظامي اين شهرستان آشنا، دستورات لازم را در جهت بهبود روند كاري آن صادر و از تلاش هاي فرمانده انتظامي شهرستان سلطانيه تقدير كرد.

ارسال نظرات