صادق شهبازی در گفت و گو با «بسیج»:
دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: ماجرای تحریم‎ها مهر تاییدی است بر همان حرف ابتدایی منتقدان و اعلام عدم خوش بینی رهبری معظم انقلاب به مذاکرات.
کد خبر: ۸۷۲۴۲۶۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
صادق شهبازی دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص بخشی از بیانات اخیر امام خامنه‎ای مبنی بر اینکه برخی مسئولان بعد از اجرای برجام از رفع تدریجی تحریم‎ها خبر می‎دهند گفت: با نگاه به فرآیند تثبیت تحریم‎ها و سوابق تحریم‎های گذشته ایران و سایر کشورها از ابتدا مشخص بود که تحریم، مسئله‎ای نیست که با یک سری مذاکره موردی آن هم در خصوص مسائل هسته‎ای برداشته شود.

شهبازی در ادامه اظهار داشت: اما مسئولین کشور از ابتدای دولت جدید بیان می‎کردند که همه تحریم ها یکباره برداشته می‎شود و منتقدان را متهم به بدبینی یا داشتن انگیزه‎های سیاسی و از این دست متهم می‎کردند و اکنون مشخص شد تجربه منتقدان از سوابق تحریم‎ها در ایران و دیگر کشورها درست بوده و امریکا به هیچ وجه حاضر نیست به لغو تحریم‎ها نیست.

وی با اشاره به سوابق مذاکرات ایران با امریکا در خصوص تحریم‎های ناظر به لانه جاسوسی، تحریم‏‎های اعمالی به خاطر جنگ تحمیلی که ایران را پای مذاکرات صلح جنگ کشاند، تحریم‎های تصویب شده به علت برخورد ایران با گروه‎های معارض در مرزها و تحریم‎های مربوط به دادگاه میکونوس یادآور شد: در تمامی این موارد ایران پای میز مذاکره رفت، اما در هیچ کدام از این موارد تحریم‎ها علیه ایران برداشته نشد.

دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی عنوان کرد: امریکایی‎ها با بازی کردن با ساختارهای حقوقی درون کشور خود و سوءاستفاده از پیچیدگی‎های حقوق بین الملل، همیشه حاضر به لغو تحریم‎ها علیه کشورهای مختلف نشده اند و این استراتژی کلی امریکایی‎هاست.

شهبازی در خاتمه با اشاره به تصویر اشتباه مسئولین در این دولت در خصوص امریکا و متهم کردن منتقدان به علت انتقاد به این تصور اشتباه خاطر نشان کرد: اکنون ماجرای تحریم‎ها مهر تاییدی است بر همان حرف ابتدایی منتقدان و اعلام عدم خوش بینی رهبری معظم انقلاب به مذاکرات و تاکید ایشان قبل از شروع دولت جدید که فرمودند تنها ثمره این مذاکرات بالارفتن ظرفیت فکری ما خواهد بود که نمی‎توان به امریکا اعتماد کرد و با او پای میز مذاکره نشست.
ارسال نظرات