نماینده سابق مجلس گفت: متاسفانه دولتمردان ما به این تجربه و شناختی که رهبری بیان کردند دست نیافتند بلکه شیفته برقراری ارتباط با آمریکا و البته با همان قاعده و روشی که آمریکا به آن اصرار دارد هستند.
کد خبر: ۸۷۲۴۲۵۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
ابراهیم آقامحمدی، نماینده سابق مجلس، در گفت و گو با خبرگزاری بسیج، در رابطه با خسارت محض برجام و بیانات امام خامنه ای درخصوص عدم تحقق وعده مسوولین برای برداشته شدن یکباره تحریم ها، مطرح کرد: دولت برجام را با تحقق دو وعده مشخص برای مردم مطرح کرد و پیش برد. یکی از این وعده ها، برداشته شدن تمامی تحریم ها به صورت یکجا بود و این وعده صریح آقای رئیس جمهور بود و در سخنان آقایان مسوول در وزارت خارجه هم که در جلسات کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا می کردند یا مصاحبه های شخص آقای ظریف، عراقچی یا تخت روانچی به وفور تاکید می کردند بلافاصله پس از توافقات هسته ای و برجام تمامی تحریم ها بلافاصله برداشته می شود.

آقامحمدی دومین وعده مهم اقتصادی مسوولان دولتی در پیشابرجام را تحول اقتصادی در فضای کشور، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اعلام کرد و گفت: براساس همین وعده ها بود که نظام جمهوری اسلامی توافق برجام را با شرایطی که دولتمردان وعده دادند، پذیرفت.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: از برجام حدود 7 ماه می گذرد اما متاسفانه هیچ خبری از وعده های آقایان دولتی نیست. جای تاسف دارد که دولتمردان و وزارت خارجه در مسایل مربوط به موضوع توافق هسته ای توجیه و استدلال های نادرستی مطرح می کنند، بطور مثال شنیدیم که مطرح می کنند مگر در قرارداد الجزایر چیزی نصیب ایران شد که در برجام هم نفعی به ایران برسد!

وی افزود: متاسفانه در خصوص بحث هسته ای تمامی دستاوردهای علمی و فناوری کشور را از دست دادیم و تمامی زحمات و نتایجی که بعد از انقلاب اسلامی با تکیه بر اعتماد به نفس جوانان و دانشمندان این مملکت به دست آمده را در قبال ظلم تحریمی که به ما بستند و کشور را تحریم کردند، به آمریکا و کشورهای غربی بخشیدیم تا این تحریم ها برداشته شود.

آقامحمدی در ادامه اظهار داشت: اظهار نظر آقایان دولتی این است که به دلیل رفتار دولت در دوره قبل این تحریم ها بسته شده است و ما قصد داریم با تغییر رویه این وضعیت ظالمانه تحریم ها را به حالت قبل از آن برگردانیم، بنابراین تغییر رویه دادند و مذاکره با آمریکا را هم انجام دادند ولی در نتیجه آن هیچی به دست نیاوردند و ما همه چیز کشور را از دست دادیم.

نماینده سابق مجلس در خصوص شرایط و وعده های اقتصادی پسا برجام مطرح کرد که: شرایط اقتصادی و اجتماعی بعد از برجام و وعده هایی که داده می شد عملی نشد بلکه وضعیت معیشتی مردم بدتر شد، رکود بر کشور حاکم است و اوضاع بر مردم از لحاظ درآمد، معیشت، تولید و اشتغال روز به روز بر مردم سخت تر می شود و خبری از آن وعده ها نیست اما آقایان مسوول هنوز بر اینکه برجام اثرات مثبت برای ما داشت تاکید دارند. بطور کلی می توان گفت تحریم ها برداشته نشده و همان شرایط قبل برجام حاکم است درحالیکه اقایان توجیه می کنند و گویا به عنوان وکیل مدافع طرف مقابل عمل می کنند تا بدعهدی و بی مسوولیتی آمریکا بیش از این افشا نشود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در رابطه با بدعهدی آمریکا که رهبری بیان فرمودند این توافق هسته ای و برجام تجربه خوبی است تا مردم و مسوولین به شناخت مناسبی از آمریکا برسند، می توان گفت که متاسفانه دولتمردان ما به این تجربه و شناختی که رهبری بیان کردند دست نیافتند بلکه شیفته برقراری ارتباط با آمریکا و البته با همان قاعده و روشی که آمریکا به آن اصرار دارد هستند.
ارسال نظرات