نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:
حجت الاسلام سلیمی گفت: رونق صنعت گردشگری اراده جدی و آمادگی لازم می خواهد و در صورت توجه به این صنعت و درآمدزایی، وابستگی ما به اقتصاد تک محصولی نفت کاهش می یابد.
کد خبر: ۸۷۲۴۲۵۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

حجت الاسلام سلیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سازوکار رونق صنعت توریست در کشور گفت: صنعت گردشگری یکی از بزرگترین صنایع درآمدزا است بیشتر کشورها عمده درآمدهای خود را براساس صنعت گردشگری تأمین می کنند.

وی افزود: ترکیه بیش از 60 میلیارد دلار درآمد گردشگری دارد لذا نمی توان به این صنعت بی تفاوت بود البته استفاده از منافع این صنعت نیاز به زیرساخت دارد و ایران از معدود نقاط جهان به حساب می آید که منابع طبیعی از جنگل و آبشار گرفته تا کویر و ابنیه تاریخی کم نظیر با جاذبه های فراوان بسیار دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای درآمدزایی صنعت توریست در کشور گفت: رونق صنعت گردشگری اراده جدی و آمادگی لازم می خواهد و در صورت توجه به صنعت گردشگری و درآمدزایی، وابستگی ما به اقتصاد تک محصولی نفت کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست و باید در راستای اجرایی کردن آن اقداماتی انجام دهیم صنعت گردشگری و اقتصاد دانش بنیان دو بازویی هستند که توان عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را دارند.


ارسال نظرات