احمد مقیمی در گفت و گو با «بسیج»:
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: لغو تدریجی تحریم‎ها به منزله مرگ تدریجی است و طرف مقابل می‎خواهد این مذاکرات ادامه پیدا کند و با ادامه پیدا کردن این مذاکرات، منافع خود را دنبال کند.
کد خبر: ۸۷۲۴۲۴۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
احمد مقیمی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص بخشی از بیانات اخیر امام خامنه‎ای مبنی بر اینکه برخی مسوولان بعد از اجرای برجام از رفع تدریجی تحریم‎ها خبر می دهند، با بیان اینکه توصیه و تذکر تاریخی معظم له درباره غیراعتمادبودن امریکایی‎ها آشکار شد، تصریح کرد: شرط همراهی ایشان و همین طور مردم  با موضوع مذاکرات این بود که تحریم‎ها یکجا لغو شود نه اینکه به بهانه‎های دیگر تحریم‎ها ادامه پیدا کند.

مقیمی با بیان اینکه با توجه به اینکه 7 ماه از اجرای برجام سپری شده عنوان کرد: نه تنها تحریم‎ها یکجا لغو نشده بلکه طرف مقابل لغو تحریم‎ها را به تدریجی تبدیل کرده‎اند، اما آن طور که پیداست این روند تدریجی نیز نخواهد بود و هدف طرف مقابل از این روند لغو تدریجی تحریم‎ها این است که می‎خواهد هر بار یک امتیاز جدید از ایران بگیرد نه اینکه تحریم‎ها را لغو کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تاکید کرد: لغو تدریجی تحریم‎ها به منزله مرگ تدریجی است و طرف مقابل می‎خواهد این مذاکرات ادامه پیدا کند و با ادامه پیدا کردن این مذاکرات، منافع خود را دنبال کند.

مقیمی تصریح کرد: لازم است مسئولین بیش از اینکه ملاحظات سیاسی و دیپلماتیک داشته باشند، هرچه زودتر یک تصمیم جدی و تاریخی بگیرند و به آن مبانی اصلی گفتمان انقلاب اسلامی برگردند که عدم اعتماد به امریکا و ایستادگی و مقابله با استکبار اصل اول است؛ امیدواریم  تا کنون ضررهایی که تا کنون متوجه این ملت ایران شده جبران شود.
ارسال نظرات